ריסוס נגד קרציות

הן קרובות משפחה של העכבישים, אך במקום לאכול חרקים אחרים הן מעדיפות דם טרי. תוך שהן מוצצות אותו, הן מעבירות שלל גורמי מחלות, מה שהופך אותן לאחד המזיקים הגרועים ביותר שיש.

זקוקים לריסוס נגד קרציות? לפניכם מידע קצר להכרת המפגע.

ריסוס והדברת קרציותמפגעי קרציות אינם בלעדיים למחזיקי כלבים וחתולים או לבעלי בתים פרטיים, וכולנו יכולים, לצערנו, לסבול מהם. יונים, למשל, מהוות אמצעי הפצה למזיקים אלו, כשהן מגיעות למסתור הכביסה שלכם שבקומה החמישית כדי לקנן, ואזי הקרציות שעליהן נשארות במקום הקינון וממנו נכנסות ומתפשטות ברחבי הבית. גם חולדות יכולות להביא אותן אל תוככי ביתכם, ואפילו בטיול בטבע, בעת ביקור במערה, ניתן להידבק בקרציית המערות.

במילים אחרות, דירה בבניין קומות ללא בעלי חיים אינה ערובה לביטחון מלא ממזיקים אלו, ובשל התפשטותם המהירה, גם טיפול בחיית המחמד בלבד לא יספק את הסחורה – צריך לעשות יותר מכך, למשל, לדאוג לריסוס נגד קרציות ברחבי הבית, כדי לסלק את הנגע לגמרי.

ביצוע ריסוס נגד קרציות מונע מחלות- קרציה כמה קטנה ככה מזיקה!

הקרציות הן חיות קטנטנות (עד 3 מ"מ אורכן בדרך כלל) טפיליות, המתחלקות לשני סוגים עיקריים – קשות ורכות, שבתוכם מינים רבים. חלק מהן מעדיפות את דמם של עופות, אחרות נמשכות לבקר, ויש כאלו החיות במערות ונטפלות לעטלפים ולמכרסמים החיים בהן. וכמובן, ישנה קרציית הכלב.

בשל המגע עם הדם, ממנו הן ניזונות, חיות אלו מעבירות גורמי מחלה בין הפונדקאים השונים שלהן. הן עלולות להעביר שלל מחלות, ביניהן קדחת הקרציות וקדחת הבהרות המסוכנת. זו הסכנה הגדולה ביותר בהימצאות קרציות בבית, אם כי גם אם לא נדבקתם במחלה כזו או אחרת, נשיכתם של מזיקים אלו אינה נעימה, מציקה וגורמת לגירודים.

דרוש פתרון מקיף

חשוב לזכור כי חלק ניכר מחייהן עובר על הקרציות ללא תזונת הדם. רק בבגרותן הן מטפחות את החיבה למשקה האדום, ולפני כן, בשלבי ההתפתחות הקודמים, הן לרוב אינן מצויות על פונדקאי אלא רק בסביבתו. מכיוון שכך, תכשירים לכלב לבדם לא יחסלו את המפגע, כי קרציות רבות וצעירות יותר מתחבאות בוודאי ברחבי הבית והחצר. חשוב, אם כך, לטפל בסביבה על ידי ביצוע ריסוס נגד קרציות בעזרת מדביר מקצועי ומורשה, המתמחה בלוחמה נגד סוג מזיק זה.

במידה ויש לכם חצר צמודה, כדאי לרסס גם בה, וכן לטפל במפגעים שונים בה (דשא שצמח יתר על המידה, ריכוזי פסולת וכו') כדי למנוע את יצירתם של מקומות מחייה נוחים להתפשטות קרציות.