ריסוס בקיץ

הם קטנים, מעופפים, מרעישים, מציקים, עוקצים ותמיד איכשהו יש לפחות אחד שמפריע לנו לישון כמו שצריך בלילה. היתושים הם מטרד נוראי בבית ותוקפים בתקופת הקיץ את הבתים והגינות של כולנו. וכמובן שאסור לשכוח שהם לא רק מטרד מציק, אלא בעיה בריאותו משל עצמה ויכולים להעביר מחלות כאשר הם עוקצים אתכם ואת ילדיכם. אך אנו לא חייבים להיעקץ, ולהישאר חסרי אונים מולם.

ריסוס מקדים נגד המעופפים הללו בבית ובגינה, יפתור את הבעיה וייתן לכם שקט ורוגע לכל הקיץ, וגם אחריו.

יש שיטות רבות להתמודדות נכונה, נפוצות ביותר הן שימוש בקטלן בתקופת הקיץ, או שימוש בחומרים מפיצי ריח המרחיקים אותם, או לחילופין בסוגים רבים של מלכודות אלקטרוניות המתחברות לחשמל ומבריחות את היתושים. אך פתרונות אלה הם זמניים בלבד, יקרים, ולרוב לא פותרים את הבעיה מהשורש אלא רק זמנית, לתקופת זמן מסוימת או למרחב מצומצם בסביבה הביתית.

ריסוס יתושים ירחיקם לאורך זמן, ויגן מפניהם על כל המרחב בבית, ובגינה.

לעומת הפתרונות הזמניים, או הממוקדים לחדרים מסוימים בבית, דווקא הריסוס הוא הפתרון המקיף ביותר. התהליך פוגע לא רק ביתושים, אלא גם משמיד את הביצים שלהם ובכך משמש כלי מניעה יעיל ביותר.

הוא שומר על כל הסביבה הביתית נקיה מחרקים מתעופפים לאורך זמן, ובמקום להרוג אותם כאשר הם נכנסים ומפריעים לסביבה שלכם, הריסוס מראש ימנע וירחיק מביתכם מוצצי דם. זהו טיפול המומלץ לבצע לקראת הקיץ שייתן לכם לבטח קצת יותר שקט ושלווה בימים חמים ולחים.

חשוב לפנות למדבירים ואנשי מקצוע המתמחים בתחום ובעלי רישיונות מתאימים.

השימוש בחומרים רעילים ומזיקים, ולפעמים לא רק ליתושים, מדאיג אנשים רבים ולרוב מונע מהם להזמין מדביר. אותם אנשים נאלצים להשתמש באמצעים זמניים ולא יעילים כנגדם. אך חשוב להבהיר שבחירה באיש מקצוע מהימן בעל רישיון להדברה ולשימוש בחומרים נכונים ומורשים, וכמובן בעל ניסיון וידע רב בתחום יעלימו את החששות לקראת הפעולה הצפויה.

תמיד אפשר להיוועץ עם המדביר לפני ההליך והוא יסביר בשמחה על השלבים השונים, מה עושים לפני ומה אחרי, ומה השיטות הטובות והנכונות לשמור על בריאותכם בתהליך זה.

מה עושים לפני שמרססים?

לפני הריסוס כדאי ומומלץ לקבוע עם המדביר יום שבו אתם יודעים שלא תהיו בבית ברובו, אולי זאת אפילו סיבה טובה למצוא לבילוי משותף עם חברים או עם המשפחה.  במידה ויש לכם ילדים קטנים, חפשו פתרון מתאים בשבילם, ואם יש לכם חיות בית כמו חתול או כלב עליכם לחשוב גם עליהם.

חשוב לוודא כי מוצרים חשובים ורגישים יהיו סגורים בארונות מוחבאים, בעיקר מוצרים של ילדים קטנים. כמו כן יש לוודא כי המטבח ומוצרי המזון בו סגורים בצורה הרמטית. נכון שכיום רוב החומרים לא רעילים כמו שאנו חושבים, ורובם אף אורגניים וידידותיים לסביבה, אבל אף פעם איננו רוצים לקחת סיכונים מיותרים.

פעולות מנע חשובות לתקופה שאחרי הריסוס

ברוב המקרים ריסוס יתושים עובד ועוזר מאוד להרחקה שלהם מהדירה, אך זה לבד לא מספיק. חשוב מאוד לבדוק ולוודא כי אין באזור מגוריכם, בגינה או בבית  מים עומדים. שימו לב כאשר אתם משקים את הגינה שאין שלוליות בוציות, אל תשאירו דלי עם מים עומדים או סחבות רטובות, ובכלל שימו לב לסביבה שלכם, ובעיקר בתקופת הקיץ.

מניעה זו היא חלק בלתי נפרד מן הטיפול למרות שרבים לא מיחסים לה כלל חשיבות. ריסוס ומניעה יעשו את חייכם קלים ונוחים יותר ויעזרו לכם לעבור את הקיץ בשלום וללא זמזומים מיותרים בלילה.

הכתבה בחסות חברה לריסוס – אמאל'ה ג'וק

אמאל'ה ג'וק בגוגל פלוס