נמלים בבית

הרחקת נמלים מהבית

נמלים להדברהכל קיץ מביא איתו דברים טובים ופחות טובים. אבטיחים, ים וחופשות במקומות אקזוטיים הם חלק מהדברים הטובים. חום מעיק, לחות גדולה וחרקים רבים בבית, הם חלק מהדברים הפחות טובים של הקיץ. כדי למנוע מחרקים ומנמלים להגיע לבית, ניתן לנקוט בכמה פעולות שונות, שאת חלקן אתם יכולים לעשות בעצמכם ללא כל עזרה חיצונית.

הדבר הראשון שקופץ לראש כשמדובר בהרחקת חרקים בקיץ הוא שימוש בתרסיסים כימיים, שניתן לרכוש אותם בכל חנות מכולת, או לחילופין, לקרוא לחברת הדברה מקצועית שתרסס את כל הבית נגד כל אותם חרקים העלולים להופיע בשיא החום. אבל פתרון זה הוא הפתרון ההרסני יותר והמזיק יותר לסביבה, ולא רק קוטל את החרקים השונים.

הרחקה כימית הרסנית לסביבה

הרחקת נמלים באמצעים כימיים עושה שימוש בתרסיסים שכולנו כבר יודעים, שהם פוגעים באוויר שלנו, ובשכבת האוזון שמגנה עלינו מלמעלה. כל שימוש בכל תרסיס פועל בצורה זו, ומזהם את הסביבה כל פעם קצת. אבל כשמאות מליונים של בני אדם עושים בזה שימוש כל יום, הדבר מצטבר לפגיעה אנושה בסביבה. לכן, מומלץ לחשוב על דרכים אחרות לגירוש חרקים אחרים בימים חמים במיוחד.

הרחקת נמלים בדרכים אחרות

כולנו יודעים כי סילוק רמשים באמצעים כימיים, גם היא לא פותרת את הבעייה סופית, ותמיד ימצאו נמלים חדשות שיגיעו ויציקו לנו. מה רוצים כל החרקים? לאכול! על ידי הרחקת מוצרי המזון שלנו מהישג ידם של החרקים נעשה עבודה מצויינת בהרחקתם. להלן מספר פעולות יעילות במידור בדרכי שלום:

• שמירה על נקיון הבית משאריות אוכל מכל סוג שהוא
• שמירה על נקיון המטבח ורחיצת כל הכלים בכל ערב לפני השינה
• הקפדה על אחסון מזון בקופסאות אטומות או במקרר
• הקפדה על איטום מקומות האחסנה של המזון שלנו
בצורה כזו תרחיקו את המזון שאותו מחפשים החרקים, ותמנעו מהם להגיע לביתכם ולהשריץ את צאצאיהם אצלכם בבית, דבר העלול להגדיל באופן ניכר את המפגע. הרחקת נמלים בדרכים אלו מחייבות את תשומת הלב היום יומית שלנו, ולעיתים זה קצת מתיש. עם זאת, החלופה של פגיעה בסביבה היא הרבה יותר מסוכנת לבריאות, וחובה להיפטר משיטות הדברה כימיות המסכנות את כולנו.

לוחמה במזיקים בשיטות ירוקות

אם כל הפעולות שלכם לא הצליחו להרחיק את המזיקים האחרים מביתכם בעונת הקיץ, אל יאוש. ניתן לעשות הדברת חרקים בשיטות ירוקות שאינן מזהמות את האוויר, ואינן פוגעות בסביבה כלל. שיטות אלה עושות שימוש בחומרי הדברה אורגניים וטבעיים בלבד, והן לא פחות יעילות מהשימוש בחומרי ההדברה הכימיים.

מדבירים רבים עוברים לשימוש בשיטות הדברה ירוקות, ועל ידי כך מביאים ברכה לשמירה על הסביבה. יש לוודא כי המדביר עושה שימוש, אך ורק בחומרים המורשים על ידי המשרד לאיכות הסביבה, וכי הוא בעל רשיון הדברה בתוקף.