ריסוס מחוץ לבית

הדברה היא דבר חשוב לכל מקום סגור, אין ספק. הופעתם של חרקים ומזיקים אינה נעימה במיוחד, ועל כן רבים מבצעים הדברה בביתם כנגד מקקים ומזיקים. מה שרבים לא מודעים אליו, הוא העובדה שלא תמיד מספיקה לנו ההדברה בתוך שטח הדירה. לעיתים עלולים להגיע מקקים גם לשטח מחוץ לאזור הדירה, אל המדרגות או אל החצר, אל הצמחייה, אל אזור הדלת ומאחד המקומות האהובים עליהם – הביוב. לכן כאשר שוקלים הדברה לדירה, חשוב מאוד לשקול האם שטח הדירה הוא השטח היחיד שכדאי לנו להדביר? והתשובה היא כמובן שלא, ומומלץ גם על ריסוס מחוץ לבית.

מקומות הריסוס מחוץ לבית

ריסוס חוץ ביתי• בבניינים – חדר המדרגות – אם אתם מתגוררים בבניין קומות, חשוב להבין שהדברת הדירה שלכם אכן יכולה לעזור, אך לעיתים חלק מהמזיקים, והמקקים מגיעים דווקא מחדר המדרגות. לכן חשוב מאוד לרסס גם את חדר המדרגות. אם ברשותכם וועד בית, פנו אליו וסכמו עם כל דיירי הבניין על תאריך להדברה.
• בתים פרטיים – בחצר/גינה – חצר הבית שלכם והגינה, היא גם מקום שעשוי למשוך מזיקים רבים. בוודאי שמעתם על הדברות חקלאיות שנעשות מדי תקופה, וזאת בכדי למנוע מהמזיקים להגיע אל היבול. צמחייה עשויה למשוך פרעושים ומזיקים שבהחלט יכולים גם להגיע אל שטח ביתכם. לכן מומלץ גם על ריסוס מחוץ לבית בחצר או בגינה.

ריסוס פתחי הביוב

אחד המקומות האהובים ביותר על המקקים הוא כמובן לא אחר מאשר הביוב. מקקים אוהבים להמשך אל מקומות לא נקיים במיוחד, ובמיוחד מקומות חשוכים. לא פעם מקקים, שהגיעו אליכם אל הדירה הגיעו ככל הנראה מפתחי הניקוז שלכם, שבעצם מובילים אל הביוב. בעיה משמעותית חשובה שרבים אינם מודעים אליה היא העובדה שגם מזיקים, פרעושים, חרקים ומקקים יכולים לגרום נזקים לביוב. כמובן שהנזקים לא יקרו ביום אחד, אך ככל שהזמן עובר והמזיקים מתרבים, יש סיכוי גבוה יותר לפגיעה בביוב. גם המזיקים מתרבים בדיוק כמו כל חי אחר, והתרבותם במקום שהם מחבבים כמו ביוב עשויה להפוך לבעיה לא פשוטה. זה יכול להתחיל מסתימות, או תקלות בצנרת עקב כרסום של הצנרת, וזה יכול גם לגרום לנזילות או פיצוצים עקב לחץ. על כן מומלץ מאוד מלבד ההדברה בבית גם על ריסוס פתחי הביוב.

פתרון הבעיה מהשורש

כאמור הדברות הן אכן פתרון נהדר למקקים ומזיקים, אך כמו בכל בעיה, אם לא נפתור אותה מהשורש, סביר להניח שהיא תחזור במוקדם אם במאוחר. לכן אם עוד לא ביצעתם הדברה, זה הזמן לבצע הדברה מסודרת אל מול חברת הדברות, אך חשוב מכך, לא להסתמך רק על הדברה בדירה עצמה, אלא גם על הדברה מחוץ לבית, ועל ריסוס פתחי הביוב. כך תבטיחו שאכן אתם מונעים מחרקים ומזיקים להגיע אל שטח הבית, החצר או חדר המדרגות שלכם.

המאמר נכתב באדיבות שאיבות איתן צפרירי – שירותי ביוב מתקדמים

Leave a Comment