הכל על לכידת נחש בקיץ

עונת הקיץ הגיעה, ואיתה גם הנחשים מגיעים לחצרות הבתים והגנים. מדוע נחשים מגיעים דווקא בקיץ? מאחר שיש להם דם קר – הם מחפשים מקום להתקרר בו, ולכן נכנסים מתחת למקומות מסתור, וברגע שאלו מוזזים ממקומם – הנחש יוצא החוצה. כמובן שבמקרים שבו מזהים נחש, יש לקרוא לגורם מקצועי שיוכל לבצע לכידת נחש. אולם, עד שאותו גורם יגיע בהקדם האפשרי, כיצד נפעל, ומה נוכל לעשות במידה ובכל זאת הופיע נחש?

הצעדים השונים להתנהלות מול הנחש

● הפחתת הסיכוי להופעה – קודם כל, כדאי למנוע מראש את המצב שבו בכלל יהיה מצב בסביבת המגורים ריסוס חוץ ביתישלכם. יש לדאוג שלא יהיו מקומו מסתור אפשריים לנחשים. יש לדאוג לריקון קבוע של פחי הזבל, ומעל לכל – יש לוודא שאין שום תקלות ביוב או צנרת באזור. חתולי רחוב אגב, מהווים אמצעי מעולה, שרשויות מקומיות אף מעודדות בכמות מוגבלת – לפתרון ביולוגי של בעיית הנחשים.

לפי החוק בישראל, אין להרוג את נחשים כיוון שהיא חיה מוגנת כמו כן היא אינה נושאת או מעבירה מחלות לכן מטרת הדברת הנחשים, היא הרחקתם מסביבת בני אדם והמחיה שלהם אך לא להריגתם.

● הופיע נחש, מה עושים? – אחת הטעויות המרכזיות שנאשים עושים היא לנסות ולבצע לכידת נחשים בעצמם, מבלי שהם יודעים בכלל מה לעשות. אסור בשום פנים לנסות ולכלוא או לתפוס את הנחש, וגם לא למנוע ממנו נתיב בריחה – כי כשהנחש בלחץ, הוא פשוט מכיש, ואם הוא ארסי -הדבר מסוכן מאד. לכן, כדאי לדאוג שלנחש תמיד יהיה נתיב בריחה, ואם הוא נתיב החוצה – מה טוב.

● ארסי או לא? – אין לכם שום דרך לדעת האם הנחש שלפניכם הוא ארסי או לא. אין באמת סימני זיהוי לנחש ארסי, ורק אדם שהוא לוכד נחשים מוסמך, פשוט מכיר את כל זני הנחשים ויודע איזה מהם ארסי ואיזה לא.

● לא הורגים! – אחד הכללים החשובים ביותר הוא בטח לא לנסות ולבצע לכידת נחש בעצמכם אך על אחת כמה וכמה לא להרוג או לפצעו אותו. הנחש הוא חיה מוגנת בישראל, ופציעתו מהווה עבירה פלילית לכל דבר!

להזמין לוכד מקצועי

על כן, אם הופיע נחש, יוצרים קשר עם לוכד נחשים מקצועי, ובינתיים, עוקבים אחרי הכללים שקראתם זה עתה, וכך נפטרים מהבעיה תוך זמן קצר.

Leave a Comment