מה עושים כשיש פשפשים בשטיח?

ניקיתם לאחרונה את השטיח, ולפתע ראיתם יצורים זעירים שקפצו ממקום למקום. מבט אחד לכיוון הכלב שלכם, וברור לכם מה קורה פה – יש לכם פשפשים בשטיח, שהגיעו כנראה דרך הכלב שלכם, ואפשר שכעת הם שורצים בכל הבית שכם. הפשפשים הם טפילים בעייתיים מאד שכן הם מתרבים בקלות, קשים מאד ללכידה, והשטיחים שלנו מהווים אזור מחיה מעולה בשבילם (אין זה מקרי, שכן השטיחים מזכירים במידה מה גם את פרוות הכלבים). אם כך, איך נפתרים מהצרה הזו?

כמה צעדים לסילוק הפשפשים מהשטיח

  • טיפול בכלב – קודם כל צריך לזכור, שאם יש לכם פשפשים בשטיח וגם כלב בבית (מקרה של פשפשים בבית ללא כלב הוא נדיר עד לא קיים), צריך קודם כל לטפל בשורש הבעיה, וזו פרוות הכלב, שעליה הפשפשים שורצים. יש לשים לכלב קולר נגד פשפשים, ובמצבים קשים יותר גם להשתמש בחומרים לטיפול בפרוות הכלב, אשר יהרגו את הפשפשים. כך כבר נותנים מענה ראשוני לבעיה.
  • ניקוי השטיח – במצב שבו יש פשפשים בשטיח, צריך לנקות את השטיח, אך יש להבין כי הניקיון הרגיל בשאיבה, כמובן שאיננו מספיק. יש לשלוח את השטיח לניקוי בטמפרטורה גבוהה, כולל שימוש במכשירי ניקוי שטיחים עם אדים, או שיטות של ניקוי יבש. רק כך, הפשפשים מסתלקים מהשטיח לצמיתות, והוא חוזר נקי לגמרי.
  • ניקיון ספות ומצעים – ברוב המקרים שבהם אתם תגלו פשפשים בשטיח, יש להניח גם שיהיו פשפשים בספות בסלון, ולעתים אף במצעים בחדרי השינה, גם אם הם אינם נראים לעין. מומלץ בחום לנקות גם אותם היטב, שכן מספיקים שניים-שלושה פשפשים, בכדי שהבעיה תתחיל מחדש.
  • ריסוס הבית – בחלק מהמקרים שבהם מוצאים פשפשים בשטיח, כדאי שלקו לריסוס מלא של כל הבית, ולא רק של השטיחים, הספות והמצעים. הדבר מומלץ בעיקר כשיש מכה קשה מאד של פשפשים.

יש לטפל קודם בפרוות הכלב

שמים סוף לתופעה

זכרו שבכל מקרה, פשפשים אינם גזירת גורל – יש איך להילחם בהם, ואם מקפידים גם על ניקיון וגם על הדברה, אפשר להגיע לתוצאות מעולות.

Leave a Comment