על חשיבות הדברת החולדות במחסנים

אנחנו מכניסים למחסנים את הציוד היקר לנו ביותר – ואנחנו צריכים לדעת שהוא בטוח

מדוע אנחנו פונים לשירותי אחסון? יש לכך כמה וכמה סיבות, שכל אחת מהן חשובה. סיבה נפוצה אחת היא שימוש בשירותי אחסון במהלך תהליך מעבר דירה. כשאנחנו עוברים דירה, לא תמיד נכנס לביתנו החדש מיד לאחר שפינינו את הדירה הישנה – לפעמים ישנו פער בתהליך הבנייה, הדייר הקודם עוד לא סיים להתפנות או שאנחנו היינו צריכים להתפנות במועד מוקדם מהצפוי. במצב כזה נמצא לעצמנו פתרון לינה זמני, ואת כלל הציוד שלנו נאחסן ביחידת אחסון איכותית – ונפנה לשירותי אחסון איכותיים שיתנו לנו מחסן מרווח, מבוטח, מאובטח ונוח לשימוש. עוד מצב שבו נשתמש בשירותי אחסון הוא, לדוגמה, אם אנחנו נוסעים לחו"ל לתקופה ארוכה ומפנים את הבית שלנו – אבל מתכננים לחזור לאחר סיום התקופה, ובינתיים עלינו לאחסן את כלל הציוד שלנו במחסן איכותי לטווח ארוך. שימושים אחרים ביחידות אחסון הם, לדוגמה, עבור מחסן לעסק שלנו – לא תמיד המשרד או בית העסק שלנו יכול לאחסן את כלל הציוד הרלוונטי לעסק שלנו, ואנחנו זקוקים ליחידת אחסון נפרדת. כעת, כשהבנו מהו השימוש הנרחב ביחידות אחסון לטווחי זמן שונים, חשוב שנבין גם את הדרישות הבסיסיות מיחידות האחסון הללו. הציוד שאנחנו מכניסים למחסים הוא ציוד יקר, חלקו גם רגיש ואסור שיאונה לו שום נזק – בין אם נזקי לחות ומזג אוויר, נזקים כתוצאה מצפיפות וסדקים שנוצרים כתוצאה ממנה, או נזקים של מזיקים שונים – בדגש על חולדות.

הדברת חולדות במחסנים – וכמה שזה חשוב

  • החולדה היא מכרסם גדול יחסית, שידוע בכך שהוא מופיע בכל מקום שבו קיימת חברה אנושית עירונית – מישראל ועד אנטרקטיקה. החולדה מכרסמת וזורעת הרס בכל חלקה טובה – החל באוכל שנשאר בבית, דרך בגדים שהיא מכרסמת וגוררת ברחבי הבית, גללים שהיא מטילה בתוך הבית וכלה בכרסום רהיטים ומוצרי עץ ונייר שונים. לכן עלינו לוודא במאה אחוז שהמחסן שבו אנחנו מאחסנים את כלל הציוד שלנו כחלק מתהליך מעבר דירה עבר הדברת חולדות. לא נרצה להגיע למצב שבו חולדה כרסמה ברהיטים שלנו וגרמה להם לנזק דווקא כשהם היו מאוחסנים במחסן חיצוני כדי שלא יאונה להם שום נזק.

    הדברת חולדות
    הדברת חולדות
  • גם אם אנחנו משתמשים במחסן בצורה יום-יומית שוטפת לצרכי העסק שלנו או לצרכים אישיים אחרים – עלינו לוודא פי כמה שהמחסן הזה עבר הדברת חולדות. כל ציוד שאנחנו מאחסנים במחסן נגוע חולדות – ודאי אם מדובר במוצרי נייר שקשורים לעסק שלנו, ואפילו אם מדובר במוצרי מתכת – עשוי לסבול מנזק גדול אם לא הדבירו את סכנת החולדות במקום. חשוב להבין שחולדות נמשכות למרחבים חשוכים וטחובים דוגמת מחסן סגור ומאובטח – ולכן חשוב לוודא כי המחסן ביצע את ההדברה גם אם אין בו היסטוריה של חולדות.

כיצד נדע ששירות האחסון אליו פנינו ביצע הדברת חולדות?

הדרך הראשונה לוודא זאת היא, ובכן, לשאול. אם אנחנו פונים לבעלי מקצוע אמינים בתחום ההובלות והאחסון, אין סיבה לחשוב שמישהו מהם משקר לנו באשר להדברת החולדות שנעשתה או שלא נעשתה במחסן אליו אנחנו מכניסים את הציוד היקר לנו מכל. מעבר לכך – פנייה לבעלי המקצוע האיכותיים בתחום האחסון היא בפני עצמה הבטחה למחסן איכותי וכמעט תמיד גם מודבר. אנשי המקצוע בתחום האחסון מבינים את סכנת החולדות והמכרסמים טוב כמוכם, וכנראה שאפילו יותר טוב. לכן אם נפנה לשירותים המקצועיים בתחום – נוודא שאנחנו מקבלים את המחסן הנקי, הסטרילי והאיכותי ביותר עבור הציוד היקר שלנו.