הרחקת יונים

בוקר קולני

הבוקר מפציע, האור הטבעי מציץ מהחלון ומסמן לכם שהגיע הזמן לקום ולהתחיל את היום. אתם מתכרבלים תחת הפוך וגונבים עוד רגע של אחד של שקט לפני שתישאבו אל השגרה והמטלות… אבל קרקור טורדני מפריע לכם. אתם מכסים את הראש בכרית ומגלים שהרעש עוד שם, רק שעכשיו אתם גם מתקשים לנשום. הדרך הבאה שאתם מנסים היא כנראה השלכת חפץ לעבר החלון, בניסיון להרתיע את היונה – וזה גם עובד. לפחות לכמה רגעים, עד שהיא חוזרת שוב והכל מתחיל מחדש.

על רעש ולכלוך

קרקור היונים הוא, יחסית, בעיה קלה. הבעיה הגדולה יותר היא שיונים המקוננות על חלון ביתכם עשויות להוביל גם ללכלוך ולהדביק את בני הבית במחלות שונות הנלוות לכינים שלהן. זו הסיבה שאנשים רבים מנסים לאתר דרכים להרחקת יונים. המטרה המרכזית היא לגרום לפינה הקטנה הזו שבה הן מקוננות – להיות לא נעימה. דרך אחת, פשוטה למדי, היא להציב בעצמכם יונים אחרות בפינה הזו. יונים מזויפות. השימוש בדחלילי יונים הוא, ללא ספק, כלי שימושי בקרב על השבת המרפסת שלכם לבעלותכם.

הרחקת יונים

שימצאו פינה אחרת

שתי דרכים נוספות נמצאו כיעילות מאוד במשימה של הרחקת יונים, ולמעשה דרכים אלה נועדו להפוך את המרפסת שלכם לכזו שאיננה מזמינה אורחים בעלי כנף, מה שיגרום ליונים לצאת לדרכן ולמצוא מרפסת אחרת להתנחל בה. הדרך הראשונה היא הצבת דוקרנים במקום שבו מקוננות היונים. דוקרנים אלה לא יהרגו את היונים, אלא ירתיעו אותן. ישנם דוקרני פלסטיק ודוקרני נירוסטה, כאשר הסוג השני הוא המומלץ יותר, בעיקר משום שפלסטיק יתקשה להתמודד עם מזג אוויר חורפי, בנוסף להיותו פחות אסתטי – וזאת לעומת העמידות והאסתטיקה של דוקרני הנירוסטה.

רשתות להרחקת יונים

הדרך השנייה היא התקנת רשת שמסייעת להרחקת יונים, שהרי הדרך הפשוטה ביותר למנוע מהיונה להגיע למחוז חפצה הוא על ידי הצבת מכשול בדרכה, ורשת היא מכשול אידאלי במובן הזה. תוכלו להציב רשת להרחקת יונים סביב מסתור הכביסה או המרפסת, ולמרבה המזל ישנה אפשרות להציב רשת שקופה שבוודאי תיראה עבורכם אסתטית יותר. החיסרון של הרשת השקופה הוא בעמידות הנמוכה שלה לשמש, בעיה גדולה יותר בישראל החמה, בניגוד לרשת פוליטילן שהיא עמידה הרבה יותר – אך גם פחות אסתטית. בסופו של יום, הפתרונות שהוצעו כאן בהחלט יכולים לסייע, ואם הם עזרו לכם הציעו אותם גם לשכנים שלכם, משום שסביר להניח שהיונים שינטשו אתכם פשוט יעברו לקונן במרפסת הסמוכה אליכם.