הדברה – כל מה שצריך לדעת

אם נתקלתם במזיקים שהחליטו לבקר אתכם בבית או בבית העסק ואתם מתכננים להזמין הדברה בקרוב, יש כמה דברים שחשוב שתדעו בנושא, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. ריכזנו אותם כאן עבורכם, ואנחנו ממליצים להדפיס ולשמור את הכתבה כדי לברר הכול עם חברות ההדברה.

סוגי הדברה נפוצים

יש הרבה מאוד שיטות הדברה, אולם שלוש מהן הן הנפוצות ביותר:

  • הדברה כימית – שימוש בחומרים כימיים שקוטלים את המזיקים ומביאים לתוצאה הרצויה: שטח נקי ממזיקים.
  • הדברה ירוקה – שימוש בחומרי הדברה שאמנם מדבירים לגמרי את המזיקים, אבל ידידותיים לשאר הסביבה, לרבות חיות מחמד ובני אדם.
  • הדברה אלקטרונית – שימוש במכשירים המפיקים רעשים בתדרים מאוד גבוהים שרק המזיקים יכולים לשמוע, ואשר גורמים להם להדיר את רגליהם מהמקום.

סוגים אחרים של הדברה הם הדברה ביולוגית שעושה שימוש באויבים הטבעיים של המזיקים כדי להדביר אותם, ולכידת המזיקים באמצעות מלכודות למיניהם – שהיא שיטה שמתאימה רק למספר מצומצם של סוגי מזיקים, כגון חולדות, עכברים ונחשים.

הדברה
הדברה

בחירת שיטת ההדברה

בחירת שיטת ההדברה הטובה ביותר צריכה להיעשות על ידי המדביר ומזמין ההדברה גם יחד. על המדביר להסביר ללקוח אודות כל שיטות ההדברה, ולהמליץ על זו שתשיג, על פי ידיעותיו וניסיונו, את התוצאות הטובות ביותר, ולקבל את ההחלטה ביחד איתו.

חשוב לזכור, כי אמנם שיטת ההדברה הכימית מביאה לתוצאות מצוינות שגם נשארות לאורך זמן, אולם החיסרון שלה הוא, שהיא כוללת שימוש בחומרים כימיים, שעלולים להזיק גם לחיות המחמד (אם יש כאלה) ולבני אדם. הדברה ביולוגית מביאה גם היא לתוצאות מצוינות, היינו – הדברה מוחלטת של המזיקים, אולם תוצאותיה מחזיקות מעמד קצת פחות.

הדברה אלקטרונית, לעומת זאת, מתאימה יותר לשטחים פתוחים, בהם מעוניינים להשיג הרחקה של המזיקים ולאו דווקא השמדה שלהם.

בין אם אתם בוחרים בשיטת ההדברה הכימית ובין אם בשיטת ההדברה הירוקה, חשוב מאוד לבדוק עם חברת ההדברה שכל החומרים שבהם היא עושה שימוש מאושרים על ידי המשרד לאיכות הסביבה.

כמו כן, חשוב מאוד לקבל מהמדביר מידע מפורט לגבי ההתנהלות הנדרשת עם סיום ההדברה: האם אתם צריכים להישאר מחוץ למקום ואם כן – למשך כמה זמן, מתי אפשר לשטוף את הרצפה, כמה זמן אמורה להחזיק ההדברה וכל מידע נוסף שחשוב שיהיה בידיכם.

זכרו: אחריות היא מילת המפתח. חשוב מאוד לקבל מהמדביר תעודת אחריות חתומה, שעליה מצוין בבירור תאריך ביצוע ההדברה ומשך הזמן שהיא תקפה. זאת על מנת שאם המזיקים שהודברו יחזרו במהלך התקופה – תוכלו לפנות אל החברה ולקבל הדברה נוספת ללא תשלום, כי זה בדיוק מה שאחריות מבטיחה.

גזרו ושמרו את הכתבה, ושיהיה בהצלחה!