הדברת מזיקים לפני התקנת דשא סינטטי

האם אתם מתכננים ממש בקרוב לקנות דשא סינטטי? אתם לא לבד. יותר ויותר אנשים בוחרים באופציה של התקנת דשא סינטטי בגינה שלהם, כי יש לדשא סינטטי קשת רחבה של יתרונות: מצד אחד הוא נראה כמו דשא אמיתי לכל דבר ועם זאת התחזוקה שלו פשוטה יותר. הוא עמיד בפני שמש וגשם, לא צריך להשקות אותו, לא צריך לגזום אותו, ולא צריך לחשוש שחיות המחמד שלנו יהרסו אותו. על מנת להפיק את מרבית התועלת כדאי לשים לב לכמה דברים קטנים. לפני שאתם מתחילים בהתקנה – כדאי לשקול לבצע ריסוס יסודי של פני המשטח שעליו הדשא יונח, כנגד מזיקים פוטנציאליים או עשבים שוטים על מנת להימנע מסיבוכים ועלויות מיותרות.

מדוע זה חשוב כל כך?

  • מזיקים יוצאים מהדשא – אמנם בניגוד לדשא רגיל, דשא סינטטי לא אמור למשוך אליו מזיקים, ולכן פוטנציאל הפגיע ההוא פחות גבוה. עם זאת, יש בהחלט סכנה שאם לא תדבירו את המזיקים לפני התקנת דשא סינטטי, אזי הם עלולים להתחילהתקנת דשא סינטטי ולגדול מתחת למשטח הדשא הסינטטי. תוך זמן קצר הם יכרסמו את דרכם החוצה מן הדשא – ויעברו לכל החצר שלכם ובהמשך ייכנסו לתוך הבית שלכם. אתם לא תהיו מודעים למקור שלהם, כי כאמור הם הגיעו מתחת למשטחי הדשא. לכן יש לטפל בנושא הזה מראש, ולהדביר אותם לפני שמניחים את הדשא.
  • למה לא אחרי? – אפשר כמובן גם להדביר מזיקים אחרי שביצעתם התקנת דשא סינטטי ויכולה להיות לזה השפעה מסוימת, אבל היעילות של הפעולה הזו כבר תהיה נמוכה יותר. אל תשכחו שהרבה מזיקים אוהבים להיות באזורים חשוכים ונסתרים. זה אומר שגם אם הדשא הסינטטי הודבר מבחוץ – הרי שמתחתיו עדיין יש סכנה שיהיו מזיקים. אם מרססים מראש את האזור לפני הנחת הדשא הסינטטי, אפשר להיות בטוחים שהמזיקים לא יחזרו לשם.
  • יותר פשוט לפני – אם בסופו של יום יגיעו מזיקים ואתם תבינו שהם מתחת לדשא הסינטטי אתם תצטרכו להרים אותו ואז לבצע התקנת דשא סינטטי מחדש, וחבל שכך. במקום זה – הקפידו פשוט לרסס עוד לפני ההתקנה.

ומי מבצע את הריסוס?

רצוי מאד שלא תנסו לרסס את הדשא הסינטטי בעצמכם, כי לרובנו אין ניסיון בכך. עדיף ליצור קשר עם חברת הדברה מקצועית שתבצע את העבודה.