חדקונית הדקל האדומה- דרכי הדברה

חדקונית הדקל האדומה היא מין של חיפושית אשר אורכה נע בין שניים לחמישה סנטימטרים. מקורה של חדקונית הדקל הוא באסיה, והיא הגיעה אל איזור הים התיכון רק בשנות השמונים של המאה הקודמת. חדקונית הדקל היא מזיק משמעותי וקשה להתמודדות. חדקונית הדקל פוגעת בגזע עצי דקל צעירים. חדקונית בוגרת נוגסת בגזע עץ הדקל, אך הזחל הוא הבעייתי ביותר. זחל חדקונית הדקל נובר אל תוך לב הדקל. נבירה של זחלים רבים עלולה לפגוע קשות בעץ הדקל, כאשר חלקו הפנימי של הגזע פשוט נאכל על ידי הזחלים. כתוצאה מכך אנו רואים בתקופה האחרונה כריתת עצים נרחבת. האתגר הקשה ביותר שמציבה חדקונית הדקל הוא בכך שהסימנים החיצוניים אשר מעידים על הפגיעה, ייווצרו רק כאשר הפגיעה תהיה קשה מידי, ולא יהיה ניתן להימנע מכריתת עצים.

דרכים להדברת חדקונית הדקל האדומה

• מלכודות לחדקונית הדקל – המלכודות המשמשות לתפיסת חדקונית הדקל הן מלכודות פרומון. המלכודות הללו מכילות חומר אשר מושך את החדקוניות אליו. החדקוניות יעדיפו לגשת אל החומר שבמלכודת במקום אל העץ.

• חומרי הדברה – ישנם חומרי הדברה שונים כנגד חדקונית הדקל במצב הבוגר ובמצב הזחל. את חומרי ההדברה יש לפזר בהתאם למצב העץ. במידה והפגיעה שטחית וחיצונית בלבד, ניתן לפזר את החומר על העץ. במידה והזחלים החלו לכרסם את גזע עץ הדקל מומלץ להזריק את חומרי ההדברה אל תוך הגזע עצמו, על מנת לפגוע בצורה היעילה ביותר בזחלים.

• צעדי מניעה כנגד חדקונית הדקל האדומה – צעדי המניעה חשובים אף יותר מההדברה עצמה. בעזרתם תוכלו להימנע מהבעיה ולא להגיע למצב של כריתת עצים נרחבת. חדקונית הדקל נמשכת לחומרים המופרשים מהגדם של עץ הדקל. על כן חשוב להימנע כמה שאפשר מפגיעות מכניות בדקלים.

462047463

ידע על חדקונית הדקל והדברתה אינו מספק, יש לבחור מדביר בחכמה

חדקונית הדקל האדומה היא חיפושית אשר הגיעה אל ארץ ישראל בעשורים האחרונים ומאז פוגעת קשות בעצי הדקל. פגיעותיה עלולים לגרום לכריתת עצים. ניתן להתמודד עם חדקונית הדקל האדומה, אך מומלץ להיעזר במדביר מומחה. בחרו במדביר בעל רישיון מהמשרד להגנת הסביבה. וודאו כי מדובר במדביר מנוסה ואיכותי.