איך מתמודדים עם מתקפת יונים

אזור השרון הוא אזור ירוק ואטרקטיבי לזוגות רבים שמעוניינים להקים את ביתם לא רחוק מהעיר הגדולה תל אביב. מדי שנה יותר ויותר אנשים מחליטים לעבור אל הערים כפר סבא, הוד השרון, רעננה ורמת השרון וזאת על מנת להעלות את רמת החיים שלהם ויותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות וגם את החסרונות של הטבע. אחד מאותם חסרונות פתירים בא לידי ביטוי בבעיית היונים.

התמודדות אישית עם היונים

אמנם הרשויות במרחב השרון מבצעות פעולות הדברה ותברואה מונעת וזאת על מנת למנוע את סכנת הציבור מפני מכרסמים, יתושים ושאר מזיקין. בנוסף, הן פועלות על מנת להוריד את רמת זיהום האוויר והרעש וכן מפקחות ומטפלות בבעלי חיים משוטטים, אוכפות אחזקה של כל מיני בעלי חיים ללא היתר, מסדירות את כל הקשור אל תעלות הניקוז בערים השונות ומטפלות במקרים הפוגעים בבריאות הציבור, אך כאשר מדובר על מתקפת יונים, בעל הנכס הוא זה שיצטרך להתמודד עם כל הקשור אל מפגעי היונים.

חובת הרחקת היונים

בניגוד ליונה הלבנה והטהורה שמצטיירת כסמל השלום, במציאות בה אנו חיים היונה מלאת כינים, חיה בלהק, עושה רעש, מותירה אחריה נוצות ולשלשת חומצתית שיכולה לכלות מתכות ולגרום לנזקים שונים. בנוסף, היונים מסוכנות לבני האדם ולחיות המחמד וזאת משום שהן נושאות מחלות שונות, כמו למשל מחלות בקטריאליות שיכולות להוביל לגירויים בעור, דלקת הלחמית, זיהומים מסוגים שונים בדרכי הנשימה ובחלקים פנימיים נוספים בגוף, טיפוס הבטן, שחפת ועוד. בנוסף, היונים יכולות להעביר סוגים שונים של פטריות, כמו למשל אספרגילוזיס וקנדידה ומחלות פרוטוזואליות מסוכנות שיכולות להוביל להפלות, נזקים מוחיים ואף למוות. אלו הן רק חלק מאותן מחלות אותם היונים יכולות להעביר לבני האדם ולחיות המחמד שלהם ולכן חשוב לדאוג להרחקת יונים כמה שיותר מהר מסביבות הבית.

הרחקת יונים

הרחקת יונים – כיצד?

אז מה ניתן לעשות? ניתן להקליד את מחרוזת המילים 'הרחקת יונים כפר סבא' (או הרחקת יונים בכל עיר אחרת באיזור השרון) במנוע החיפוש של גוגל, דבר שיוביל לפלט ארוך ובו דפי קישורים של הרחקת יונים כפר סבא. הצעד הבא יהיה לבחור מתוך אותן תוצאות את השיטה בה אתם מעוניינים להרחקת יונים ביזור מגוריכם. שיטה זו יכולה להיות הנחת דוקרנים להרחקת יונים, הדבקת מסרקי יונים, הצבת דחלילים בדמות ינשופים שיבריחו את היונים, התקנת רשתות מיוחדות למסתרי הכביסה או התקנת פסי דריכה אלקטרונים שמשדרים פולסים חשמליים בעוצמה נמוכה ועל ידי כך מרחיקים את היונים, ללא פגיעה בהן או בסביבה. בהצלחה!