שורשים בביוב והגעת מזיקים

סתימה שנגרמת כתוצאה מחדירת שורשים לתוך צנרת הביוב עלולה לעודד הופעת מזיקים וחרקים. הבעיה היא שלא ניתן להתמודד עם הבעיה רק באמצעות הדברה, כי יש צורך בפעולה דרסטית יותר להרחקת השורשים. כך תעשו זאת בצורה נכונה

הדברה כימית היא לא תמיד הפתרון הכי אפקטיבי להתמודדות עם הופעת חרקים ומזיקים בצנרת הבית. חרקים ומזיקים מגיעים לצנרת כי הם ניזונים מהמים והשאריות האורגניות. זו גם הסיבה בגללה חודרים לתוך הצנרת שורשי עצים, אך הם גם גורמים לסתימות. סתימה בביוב מעלה את כמויות המים ושאריות המזון וכך מעודדת הופעה נוספת של חרקים ומזיקים.

הדברה עשויה להרחיק את המזיקים והחרקים לתקופה מוגבלת בלבד. מי שרוצה להתמודד עם הבעיה לצמיתות צריך לטפל בנושא של שורשים בביוב. רק באמצעות הסרת השורשים ניתן למנוע את הסתימות, לחסום את מקורות המים והמזון עבור החרקים והמזיקים ולהבטיח איכות חיים גבוהה יותר.

כך מסירים שורשים מצנרת הביוב

אלו העקרונות המנחים של התמודדות עם שורשים בביוב:

א. שטיפה בלחץ מים גבוה – בשלב הראשון יש לשטוף את החלק הפנימי של הצינורות בזרם מים בלחץ גבוה ע"י ביובית. שטיפה בזרם מים בלחץ גבוה למעשה חותכת את שורשי העצים ומונעת מהם להיתפס על גבי הצנרת. את השטיפה בלחץ מים גבוה ודק מבצעים עם מכונה ייעודית. המכונה מאובזרת בציוד מתקדם והיא מתאימה לשטיפה של כל סוגי הצנרות.

ב. צילום הצנרת – בשלב השני מצלמים את פנים הצנרת כדי לוודא שלא נגרמו לה נזקים בלתי הפיכים. נזקים בצנרת גורמים להצטברות סתימות, נזילות ורטיבות. סתימות אלו הן שמלכתחילה גורמות להופעת המזיקים והחרקים. במידה ומגלים נזק לצנרת בגלל חדירת השורשים או השימוש במכונת שטיפת מים בלחץ גבוה, יש להחליף את הצינורות התקולים.

ג. ציפוי בחומר נגד שורשים – הסוד של התמודדות עם שורשים בביוב והרחקת מזיקים וחרקים לצמיתות הוא שימוש בחומר נגד שורשים. הציפוי עם החומר הזה מונע את חזרת השורשים לתוך הביוב. הוא מנטרל את הצטברות החומרים האורגניים על גבי דפנות הביוב וכך חוסם מצב של חדירת שורשים נוספת בטווח הקצר והארוך.

תופעות הלוואי של שורשים בביוב

מלבד הופעת חרקים ומזיקים, שורשים בביוב גורמים לנזקים נוספים. היא מערערים את יציבות מערכת הביוב ועלולים לגרום לסתימות חוזרות ונשנות בתוך הבית. חדירת השורשים גם מעכבת את זרימת מי השופכין בתוך הצנרת, פוגעת באיכות החיים ומביאה להצטברות של נזילות על פני השטח.

עם זאת, יש לציין שניסיון לתלוש החוצה את השורשים מהביוב אינו מומלץ ועלול להסב יותר נזק מתועלת. הסיבה לכך היא שבעת תלישת השורשים הם מתפצלים והגדילה שלהם מזדרזת. השורש המתעבה פותח עוד יותר את הצינורות ומועך אותם. זו הסיבה בגללה יש לטפל בבעיה בצורה יסודית ובעזרת טכניקות מוכחות.