כך תנהגו בעת הדברה ירוקה בביתכם

כשהמזיקים לא מתכוונים ללכת מעצמם

הדברה ירוקה

אוכלוסיית מזיקים היא שם כולל לאורגניזמים שפוקדים את ביתנו ומזיקים לנו בדרכים יצירתיות. הם גם פוגעים באסתטיקה, גם אוכלים לנו את שאריות המזון שאנו מפילים על הרצפה, גם גורמים לאי שקט טוטאלי בבית בעיקר כשיש ילדים קטנים. המזיקים יכולים לשאת עמם מחלות שיעברו בנשיכות או בעקיצות מה שמציב אותנו גם בסכנה תברואתית. המזיקים יכולים להיות חרקים כמו נמלים, תיקנים, פרעושים וגם אורגניזמים גדולים יותר כמו עכברים ואפילו יונים שנראים לנו מאוד ידידותיים. אם ראיתם מזיק אחד בבית שלכם כנראה זה לא צירוף מקרים וגם חברים שלו או בני משפחה נמצאים איתו, בין הקירות שלכם, במרתף או בעליית הגג לכן חשוב לבצע פתרון כולל ולהשיג את כולם.

סוגי ההדברות והחסרונות שלהם

• קיימות כמה סוגי הדברות כאשר לכל אחת יש יתרונות וחסרונות. ההדברה הנפוצה ביותר היא הכימית בה יש שימוש בחומרים כימיים כרעלנים שעתידים להיכנס למערכת הנשימה של המזיקים ולהרוג אותם. שיטה זו יכולה להיות יעילה במיוחד אך מציבה בסיכון גם אורגניזמים אחרים שאנחנו מאוד לא רוצים להרוג ואפילו את חיות המחמד שלנו. היו מקרים בהיסטוריה שגם בני אדם נפגעו מהדברה כימית ולכן אנשים רבים נמנעים ממנה.
• קיימת הדברה נוספת שנקראת אולטרה סונית, זוהי שיטה שאין בה נגיעה באורגניזם בכלל והיא פועלת על שידור קולות בתדרים נמוכים שרק הם שומעים בעיקר להרחיק יונים ועטלפים. יונים יכולים ללכלך מרפסות וגגות רבים ולכן ההדברה הזו יעילה מאוד אך היא לא עובדת במאה אחוזים, לא לכל סוגי המזיקים וגם היא מצריכה מיקום של מכשיר יחסית גדול שיכול לכער את התפאורה.

ריסוס והדברה ירוקה ידידותיים לסביבה

הדברה ירוקה היא סגנון הדברה שלא מכיל שימוש בחומרים כימיים. אמנם נשמע מוזר כיצד יש הדברה שהורגת חרקים אך לא מתבססת על שימוש ברעל מסוכן אך חומרים אלו מספיק יעילים כדי למגר מזיקים מסוימים בלי לסכן אותנו בני האדם וגם לא את חיות המחמד שלנו. הדברה ירוקה יכולה להתבצע במספר שיטות כאשר ניתן לקנות את התכשירים בחנויות של חומרי ריסוס או חנויות של ניקיון הבית שיכולות להציע מגוון רחב של מוצרים מחברות שונות. החומרים מגוונים מאוד החל מקליפת תפוז ועד קלחי תירס. השילובים של החומרים יכולים להרוג את המזיקים הקטנים אך חשוב לזכור שהפתרון היעיל והנכון הוא להתייעץ עם מדביר מוסמך כי לא תמיד ההדברה הזו יעילה ולפעמים היא אינה מומלצת, תלוי באוכלוסיית המזיקים וביעילות המתבקשת לאורך זמן.

בטיחות אחרי הדברה בבית

כשאתם מבצעים ריסוס והדברה ירוקה בבית חשוב מאוד להקשיב לכל ההוראות שהתבקשתם על ידי המדביר או בהוראות של חומר ההדברה. עדיין מדובר בחומרים שיכולים להיות מסוכנים בשימוש לא נכון למשל שימוש מרוכז מידי או ריסוס באזורים שקשורים באוכל ולכן חשוב לקרוא היטב מהן הוראות השימוש וליתר ביטחון להרחיק את הילדים או חיות המחמד שלכם מהרצפה.