ריסוס נגד סקביאס

יש לכם סקביאס בבית, מה עושים?Scabies Mite

לפני שמבצעים ריסוס נגד סקביאס, חשוב קודם כל להתחיל בטיפול במחלה עצמה.

1. כדאי לגשת לרופא כדי שיאבחן את המחלה ויציע לכם תכשיר ללוחמה בה. התכשירים הינם לרוב תמיסות ומשחות לשימוש חיצוני, הנמרחות על כל הגוף.

חשוב מאוד, מאחר והמחלה מועברת מאדם לאדם ולוקח זמן עד גילויה, לטפל בכל דיירי הבית (וגם בבני/בנות זוג), גם אם התסמינים לא הופיעו אצל כולם.

2. הדבר השני הוא טיפול בבגדים, בסדינים וכו', שבהן הקרדיות עלולות להתחבא: כבסו אותם בטמפרטורה גבוהה במיוחד (רצוי בהרתחה).

סקביאס מסוג מסוים יכול לפגוע גם בחיות, ולכן אם יש לכם כלב בבית, ייתכן וכדאי לבצע כבר ריסוס נגד סקביאס וקרציות. פנו לחברת הדברה כדי לקבל מידע בנושא.

בעברית קוראים לסקביאס גרדת

גרדת הוא השם העברי לסקביאס, שהיא המחלה הנגמרת על ידי סוג מסוים של קרדית מיקרוסקופית, ששמו הוא סקרקופטס סקבאיי (ומכאן גם נגזר שם המחלה). זהו סוג של טפיל, שמתייחס אל העור שלנו כאל אזור מחייה מועדף ומקור מזון וחום. הוא מתחפר בשכבת העור העליונה, ניזון ממנה ואף מטיל בה ביצים. כל הפעולות הללו גורמות לאחר מספר ימים לתחושת גירוד לא נעימה. במקרים נדירים יותר, כשמדובר באנשים בעלי מערכת חיסונית פגומה, פגיעה של כמות אדירה של קרדיות אלו יכולה לגרום להופעת גלדים על העור. הגירוד עצמו עלול לגרום לדלקות ולזיהום.

הגירוד מופיע באזורי החדירה של הקרדיות, שהן לרוב אזורים שבהם העור דק יחסית או שיש בו קפלים: בברך, בין האצבעות, במרפק, בבית השחי וכן הלאה. מכיוון שמדובר ביצורים מיקרוסקופיים, לא תמיד ניתן לאתר את מקום החדירה שלהם לעור, אלא לאחר כמה ימים עד חודש, כשהגוף מתחיל להגיב לנוכחותם.

סקביאס היכן הכל התחיל.

בצבא שמענו לא מעט על הסקביאס, במיוחד בביקורות הניקיון של המ"כים בטירונות. אך מהי אותה צרה חמקמקה המתחבאת בין השמיכות והמזרנים, למה היא גורמת ואיך נלחמים בה? לפני שאתם מתחילים להתגרד ולהזמין ריסוס נגד סקביאס, הנה כל המידע שכדאי לדעת.

ללא ספק, יש פער רציני בין כמות האנשים שמכירים את המילה סקביאס מימי השירות הצבאי לבין מעט האנשים שאכן יודעים מהי בדיוק, ובוודאי אלו שנתקלו בה וסבלו ממנה. לשמחתנו, בארץ אין כמעט צורך לרוץ לחברת ההדברה הקרובה ולהזמין ריסוס נגד סקביאס לכל הבית – המחלה הזו שהיתה נפוצה פה פעם כבר אינה שכיחה כשהיתה, והיא נפוצה יותר בארצות מתפתחות וצפופות. עם זאת, היא עדיין קיימת בעולם המערבי, שם היא פוגעת בעיקר במקומות צפופים כגון בתי אבות, מעונות סטודנטים, בתי חולים וכו', כמו גם בבסיסים צבאיים – שבהם היא עוברת בקלות יחסית על ידי מגע ישיר בין בני אדם או דרך מיטות ותשמישי מיטה נגועים.

Leave a Comment