ריסוס מטבח

חדר המטבח נחשב על ידי רבים ללב של הבית, אך הוא אינו פופולארי רק בקרב הדיירים: גם המזיקים נוהרים אליו בהמוניהם. האם להתקשר לחברת ההדברה ולהזמין ריסוס במטבח הביתי כדי להקדים תרופה למכה?

זהו החדר שבו נרקמות ונולדות כל הארוחות הגדולות בחגים או באירוחים וכל המנות שאתם מתפארים בהן ובמתכונן הסודי. כאן תמצאו אוכל מנחם אחרי יום עבודה קשה, משהו לנשנש כשחוזרים מבית הספר, ואת השוקולד שבארון כשמתחשק משהו מתוק. המטבח משמש גם כאתר הכנת האוכל, על השיש ובכיור, וגם כמזווה המכיל את מרכיבי המזון ומוצרים מוגמרים.

כל זה לא נעלם מעיניהם ומחוש הריח של המזיקים, שזהו החביב עליהם בין חדרי הבית. גם להם יש בו מלאי מזון מפתה – לג'וקים, לנמלים, לחולדות ושאר המזיקים.

אך האם ריסוס במטבח הוא פתרון?

הקרבה בין רעלים לבין המזון שלנו היא מתכון לצרות. אין הכוונה לריסוס קל של רצפת המטבח בתכשיר הדברה ביתי כדי לטפל בג'וק בודד – רעלים אלו מתנדפים במהירות (הריח שנשאר לכמה שעות דווקא אינו נובע מהרעלנים), וניתן לשטוף את הרצפה ולהחזירה למצבה הנקי. השאלה היא האם כדאי להזמין ריסוס מקצועי של כל החלל, על כל הארונות שבו, או שמא התועלת מתקזזת עם הנזק שבהדברה?

התשובה טמונה בהדברה חכמה

קודם כל, יש להבדיל בין סיבות ביצוע ההדברה: האם יש לכם כבר מפגע קיים ומטריד ביותר של מזיקים במטבח הביתי, או שמדובר רק בצעדי מניעה, שכן אין בעיות למעט ג'וק אקראי לעתים רחוקות? אם אין בעיה קיימת, עדיף לבחור קודם בצעדי מניעה לפני שמרססים. כמובן, אם יש בעיית מזיקים בכל הדירה כולה, המטבח גם הוא יטופל כחלק ממנה – וממילא עדיף תמיד לטפל בכל הדירה ולא באזור אחד שבה.

אם בכל זאת ישנה בעיה רצינית הדורשת טיפול מקצועי, בחרו בחברת הדברה מקצועית שתציע לכם פתרונות חכמים ובריאים יותר, למשל: התאמת הריסוס במטבח לסוג המזיקים שתוקף את המקום באופן שיאפשר שימוש בחומר ממוקד בכמות קטנה יותר אך יעילה מספיק. חברות רבות מציעות פתרונות ירוקים ואקולוגיים יותר, הן של ריסוס המטבח בחומרים בעלי רעילות פחותה לבני אדם, והן הדברה בדרכים חלופיות, כגון שימוש בג'ל.

הדברה בג'ל הינה ממוקדת יותר (מתאימה לג'וקים או לנמלים), מבוצעת באזורים ספציפיים, ואינה רעילה לבני אדם.

שימו לב: אם מבצעים ריסוס במטבח בגלל בעיית מקקים חמורה הפוקדת גם את הארונות, הרי שיש לרוקן את כל הארונות מבעוד מועד, כדי שיהיה אפשר לרסס בתוכם מבלי לפזר רעל על תכולתם.

צעדי מניעה

במידה והמטבח שלכם נקי לעת עתה ממזיקים, יש דרכים לשמור עליו כזה: אל תשאירו כלים מלוכלכים או שאריות מזון בכיור (וגם לא בפח שבו), נקו היטב את משטח העבודה בגמר הבישול, נקו גם את הכיריים אם אלו התלכלכו בזמן העבודה, הקפידו לאחסן את כל מוצרי המזון בכלים סגורים ואטומים, ונקו את הרצפה לעתים קרובות. בבתים פרטיים מומלץ להתקין רשתות על חלונות המטבח בפרט ועל חלונות הבית בכלל.

Leave a Comment