שיטות הדברה נפוצות

שיטות הדברההדברה פירושה הרחקה או צמצום השפעות של מזיקים. מזיקים יכולים להיות חיידקים, צמחים, פטריות, דגים, עופות, יונקים, וחרקים. מדוע יש צורך בהדברה מקצועית? בניגוד למוצרים שקונים במכולת שכונתית כנגד חרקים, הדברה מקצועית משתמשת בחומרים בעלי שחרור מבוקר, הווה אומר שהחומר הינו פעיל לאורך זמן וביעילות מרובה כנגד חרקים. כמו כן, החומרים בהם משתמשים בשמן הדברה חסרי פיח ופחות רעילים עבור בני האדם וחיות מחמד. בשנים האחרונות יש גם הדברה שאינה מזיקה לסביבה ולאדם וזו הדברה ירוקה. המודעות לשימוש בחומרי ההדברה הכימית הולידו שיטות הדברה חדשות ובהחלט יעילות ובלתי רעילות, כגון: הדברה אלקטרונית, הדברה ירוקה והדברה אקולוגית. לעומת ההדברה הכימית, אשר עושה שימוש בחומרי הדברה רעילים אשר מזיקים באופן חמור לסביבה מזהמים את מקורות המים ופוגעים בבריאות החי, האדם והצומח, ההדברות הללו אינן מזיקות.

שיטות הדברה נפוצות

הדברה אלקטרונית

לעומת הדברה ירוקה, אשר מבוססת על חומרי הדברה, ההדברה האלקטרונית היא אינה עם חומרי הדברה בכלל. ההדברה האלקטרונית מבוססת על יכולת השמיעה בתדרים מאוד נמוכים של המזיקים. הדברה אלקטרונית משמיעה קולות אשר מפריעים ומפחידים את המזיקים אשר גורמים להם בסופו של תהליך לעזוב את המקום.

הדברה ירוקה

הדברה ירוקה הינה הדברה על בסיס חומרים צמחיים טבעיים בעלי רמת רעילות נמוכה אשר הם ידידותיים לסביבה. חומרים אלו נבדקו ואושרו באמצעות משרד הבריאות. חומרי ההדברה הירוקה מתפרקים במהירות רבה, ולכן הם אינם מהווים סכנה כאשר הם באים לשולחן הצרכנים מכיוון שהם איבדו מהיעילות שלהם.

הדברה אקולוגית

בדומה להדברה הירוקה, ההדברה האקולוגית עושה שימוש בחומרי הדברה שהם אינם רעילים לחלוטין. חומרי ההדברה בהדברה האקולוגית הם למעשה חרקים וצמחים אקולוגיים. צמחים וחרקים אלו נלחמים במזיקים אשר הפרו את האיזון האקולוגי. לעומת ההדברה הכימית אשר הינה זולה באופן יחסי בזכות העלות הנמוכה של חומרי ההדברה הסינתטיים , שיטות הדברת מזיקים אלו יקרות יותר. אין להרחיב שבמקרה זה מומלץ לשלם יותר, על מנת להינצל מהסכנות הרבות של השימוש בהדברה כימית. על מנת להשתמש בהדברה הירוקה, הסינתטית והאלקטרונית, נדרשים מומחיות רבה וידע מתאים. הסיבה לכך היא הצורך בהבנת דפוסי המזיקים והתאמת כל שיטה למידע הספציפי.