ריסוס נגד עש

בניגוד לאסוציאציה הרווחת של האדם הממוצע, הקושרת עש לבגדים, מזונם של חרקים אלו הוא הרבה יותר מגוון. לכל סוג של עשים נזק ייחודי משלו – אחד פוגע בארון הבגדים, אחר בגידולים חקלאיים ויש שפוגעים במחסני מזון.

מידע לפני הזמנת ריסוס נגד עש

ריסוס נגד עשהשאלה הגדולה בניסיון להסביר אודות מזיקים אלו היא מאיפה להתחיל. זוהי קבוצת בעלי חיים ענקית, והמינים בתוכה רבים, מגוונים ושונים זה מזה. ייתכן שהסיבה לכך היא מכיוון שההגדרה של עשים היא מעט חמקמקה, ונעשית למעשה על דרך השלילה (כל מה ששייך לסדרת הפרפראים אך אינו פרפר), מה שאומר שעד היום נמצאו בכל רחבי העולם מעל מאה אלף מינים של עש. טוואי המשי, למשל, אותו חרק המייצר חוטי משי, שגם מפיקים בעזרתו תרופות שונות, הינו למעשה סוג של עש.

רבים מהם כלל אינם מזיקים עבורנו או פועלים בשטחי מגורי האדם, אך חלקם מהווים צרה צרורה, שבעטייה מוצעים שלל חומרי הדברה וריסוס נגד עש. מפתיע לגלות שחלק מהמינים אפילו מועילים לאדם ולטבע, אך לא לכבודם התכנסנו כאן כדי לדבר על פגעי העשים.

נזקים לחקלאות, לטקסטיל ולמזון

אז בשביל מי מזמינים ריסוס נגד עש?

הלקוחות בתחום, כך מדווחות חברות ההדברה, מגוונים ביותר, בדיוק כמו סוג המזיק:

בענף החקלאות ישנם מספר סוגי עש מזיקים, כמו עש התפוח, הגורמים נזקים רבים לגידולים. בענף המזון ישנו עש המזון או המחסן, התוקף פריטי מזון שונים, גם אם אלו נתונים בתוך אריזות ניילון ונייר סרוגות הרמטית. סוג זה יכול לפגוע במזווה ביתי, אך גם לעשות שמות במוצרים המאוחסנים במפעלי חברת מזון או במזווה של מסעדה, מאפיה וכן הלאה.

סוג נוסף שמוכר במגזר הביתי הוא עש הבגדים, שהזחלים שלו אוכלים סיבים וחוטים, וכך גורמים להרס ולחירור של בגדים ומוצרי טקסטיל שונים. יצור זה חובב חושך, ולכן מסתתר במחסנים ובארונות, בינות לבדים ולבגדים. אם מצאתם ממצאים מחשידים בארון הבגדים שלכם, החל מפקעות ושאריות קורים, דרך ממצאים חיים וכלה בחורים מסתוריים בבגדים, כנראה שזהו המזיק שעומד מאחוריהם.

מה עושים?

ישנם תכשירים לשימוש ביתי נגד עש הבגדים, אם כי עזרתם עשויה להיות מוגבלת
אוורור – חשוב לאוורר את הארונות באופן שוטף ולנקות אותם מעת לעת.
עש במזון – נגד פגיעת עש במזון כבר באמת אין ברירה, וחייבים לפנות למדביר מקצועי לריסוס נגד עש, או לטיפול בעישון או בערפול נגד המזיקים. טיפולים מעין אלו גם יניבו תוצאות טובות יותר נגד עש הבגדים.
עלי לוונדר – יש שטוענים כי עלי לוונדר מיבושים יכולים לסייע במניעת הופעת עש בארונות.