כמה זמן אחרי הדברה אפשר להיכנס לבית?

רוב סוגי ההדברה מאפשרים לחזור הביתה אחרי שעתיים. עם זאת, יש להתייחס בנפרד לבתים שבהם נמצאים ילדים, תינוקות, נשים בהריון וחיות מחמד. בנוסף, חשוב להתייעץ עם נציגי חברת הדברה לגבי המועד המומלץ לניקיון קל הרצפה ובכל מקרה רצוי לתת עדיפות לחומרים ירוקים.

היתרון העיקרי של הדברה ירוקה מבוסס על כך שמשתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה. חומרים אלו אפקטיביים יותר מאשר החומרים הכימיים, הם עומדים בתקן מחמיר של בקרת איכות ובטיחות והם מאושרים על ידי ארגוני הסביבה והבריאות. מלבד ההשפעה החיובית על איכות הסביבה, זה גם אומר שבאמצעות שימוש בחומרים כאלה ניתן לחזור מהר יותר לבית ולשגרה.

המתנה של שעתיים כתנאי בסיסי

באופן עקרוני, אפשר להיכנס הביתה כשעתיים אחרי הדברה. המתנה של שעתיים אמורה להספיק על מנת לאפשר לחומרי ההדברה להתפוגג, בלי לגרום נזק מצד אחד ובלי שהאפקטיביות שלהם תיפגע מצד שני. למעשה, ניתן להיכנס הביתה שעתיים אחרי הדברה כי הגורמים המזיקים בתוכם נעלמים – בעוד אלו שמביאים לחיסול המזיקים נשארים.

מהם המקרים המיוחדים שבהם צריך להמתין יותר זמן?

יש כמובן מקרים מיוחדים שבהם צריך לחכות יותר זמן לפני שחוזרים הביתה אחרי ביצוע של הדברה ירוקה או רגילה. אצל ילדים ותינוקות, מומלץ לחכות 6-8 שעות. אצל נשים בהריון עדיף לחכות 10 או אפילו 12 שעות וגם בבתים עם חיות מחמד רצוי להרחיק אותם מהאזור למשך זמן דומה – בעיקר כי יש להם נטייה ללקק את הרצפה או לאכול ממנה. אז אם רוצים להיכנס לבית אחרי הדברה, צריך לבדוק במי בדיוק מדובר ואיך זה משפיע עליו.

מה לגבי שטיפת רצפה אחרי הדברה?

השטיפה של הרצפה אחרי הדברה ירוקה היא כבר סוגיה מורכבת יותר. מצד אחד, ניתן כאמור לחזור הביתה אחרי כמה שעות ואפשר גם להתנהל רגיל מבחינת משפחות עם ילדים ותינוקות. מצד שני, עדיף להימנע משטיפת הרצפה וחומרי ההדברה שרוססו עליה. יתרה על כך, סביר להניח שלא נרצה להפר את האפקטיביות של חומרי הדברה שפוזרו במקלחת, בפתחי הביוב או מתחת לכיור. לכן מומלץ להמתין יומיים לפני ששוטפים את הרצפה.

האם לחומרי הדברה שונים יש הוראות שונות?

התייעצות עם מדביר מורשה שמוסמך לכך ויש לו רישיון אמורה לספק לנו את כל התשובות הרלוונטיות. היא תעזור לנו לדעת האם להדברה כימית רגילה יש השפעה אחרת על הרצפה מאשר הדברה ירוקה, או מה אפשר לעשות כדי לחזור הביתה וגם לשטוף ולנקות את הרצפה. כמו כן, רצוי להתייעץ עם מדביר מורשה בכל מקרה של דילמה והתלבטות כדי לקבל אחריות על ההדברה.

מה חשוב לבדוק אחרי שחוזרים הביתה?

יש כמה סימנים שמעידים על כך שההדברה בוצעה על ידי בעלי מקצוע מוסמכים ושאפשר לסמוך על ההנחיות שלהם גם מבחינת החזרה לשגרה. בראש ובראשונה, מדביר מקצועי ישאיר אחריו דף מסודר עם הנחיות ברורות. בדף הזה יהיו הוראות לגבי סוג חומרי ההדברה שבהם השתמשו והמאפיינים שלהם. חוץ מזה, מדביר מוסמך יציין במפורש היכן ההדברה בוצעה ומתי ניתן לנקות שוב פעם את הרצפה או הבית.