איך מרחיקים יונים מהבית בלי לפגוע בהם? המדריך המלא

יונים לא תמיד מגיעות עם עלה של זית. הציפור הנפוצה והמוכרת לנו כל כך, עלולה להוות מטרד של ממש בסיטואציות מסוימות. למשל, אם החליטה יונה אחת או קבוצה של יונים להתיישב לכם ממש על אדן החלון, או על מעקה המרפסת, במחבוא הכביסה או על הגג ולקנן להן בכיף.

במה עלולה להפריע לי הימצאותן של יונים בסביבת הבית שלי?

היונה, עלולה להיות חיה מרעישה מאד, בין אם מדובר על הקולות שמפיקה ובין אם מדובר על קולות הצעידה שלה על המשטח, למשל, באם מדובר בגג הבית, דמיינו לעצמכם את כפות הרגליים הקטנטנות זזות ללא הרף מעל ראשכם. נוסף על כך, היונה עלולה להיות מלכלכת מאד, כך שבמידה ולרוע מזלכם נבחרתם לארח באופן קבוע יונה או קבוצת יותר, אתם עלולים להיתקל תכופות בצואתם במקום הקינון הנבחר.

האם ניתן להבריח יונים שהגיעו לקנן בביתי?

ניתן. לא מדובר בהכרח במשימה פשוטה שכן היונה ידועה כחיה מאד מאד עקשנית, ולא בהכרח אינטליגנטית. לעיתים קרובות היונים "יעלו" על הטריק שנועד להבריח אותם ויסרבו להתפנות.
באופן כללי, לעיתים קרובות יסרבו היונים להתפנות שכן ברגע שבחרו בפינה מסוימת כמקום ראוי לקנן, יהיה מאד קשה לשכנע אותם שלא מדובר במקום מתאים עבורם.

מה עלי לעשות במידה ונבחרתי לארח את היונים בסביבת הבית שלי?

ובכן, ישנן מספר אופציות בשוק להברחת יונים, חלקן יעילות יותר, חלקן יעילות פחות, חלקן יקרות וחלקן זולות. המשותף לכולן, מטרת העל איננה לפגוע חלילה ביונים, או להורגן, אלא רק לאלץ אותן לעזוב את מקום הקינון הנבחר ולהתפנות ממנו. 

מהן האופציות הקיימות בשוק להרחקת יונים?

האופציות העיקריות המקובלות היום בשוק להברחת יונים הינן הצבת רשת כנגד יונים והצבת דוקרנים. לצד שתי האופציות המוכרות והמקובלות הללו, ישנן שלל אפשרויות בשוק להרחקת יונים, הן פחות נפוצות, יעילות או מקובלות.

דוגמא לאופציה בעלת יעילות נמוכה יחסית להרחקת יונים הינה הצבת דחליל. הכוונה היא לדחליל של ינשוף או עורב, כך שברגע שהיונה מתקרבת למקום הקינון הנבחר, היא פוגשת חיה אחרת ומסיקה שהשטח כבר תפוס ואין לה טעם להתקרב. ברוב המקרים, היונה מבינה כי מדובר בתכסיס וכי לא עומדת מולה חיה אמיתית ומתיישבת לקנן. 

אפשרויות נוספות פחות מקובלות בשוק להרחקת יונים הם ספריי שונים אשר אמורים לפזר ריח אשר מבריח את היונים, ומכשירים אלקטרוניים אשר מפיקים רעשים בלתי נסבלים עבור היונים כך שהן בורחות. כאמור, אמצעים אלו פחות מקובלים ונפוצים בשוק.

מהן האופציות הטובות ביותר בשבילי במידה וארצה להרחיק את היונים שהגיעו לבקר בביתי?

1. רשת נגד יונים – מדובר ברשת אשר מותקנת באזור עליו התיישבו, תרתי משמע, היונים במטרה לקנן להן בכיף. הרשת נמתחת על פני השטח המדובר, למשל בחלל כביסה של בניינים, ומונעת מהיונים להיכנס פנימה. בשוק מספר רשתות העשויות חומרים שונים והבחירה ביניהן נוגעת לענייני אסתטיקה, למשל, רשת שקופה מול רשת בצבע, רשת העשויה חומר שנחשב פחות דליק, על מנת לצמצם סכנת שריפה, ועוד. טווח המחירים הוא רחב כך שהמרבית התשלום הינו עבור ההתקנה, אשר בחלק גדול מהמקרים נעשית על ידי גולש סנפלינג מקצועי או מנוף. 

2. דוקרנים נגד יונים – גם במקרה הזה, ישנן מספר אפשרויות העשויות חומרים שונים ובעלות מבנה שונה של דוקרנים, מה שהופך אותן לפתרון יעיל יותר או פחות. חשוב לציין, שהדוקרנים אינם פוגעים או פוצעים את היונה, רק מסבים לה חוסר נוחות.

אם כל זה לא עזר – מומלץ לפנות לחברת הדברה מומלצת שתדע לשים סוף לבעיה!
בהצלחה :)