הדברת טרמיטים – עשה זאת בעצמך

הדברת טרמיטים היא משימה מורכבת. קודם כל, טרמיטים חיים במושבות של מיליוני פריטים ובוחרים להתמקם לפעמים בעומק של 5 מטרים מתחת לפני האדמה. מלבד העובדה שהם ממילא שקטים ומוסתרים במחילות חול, קשה לזהות אותם. עם זאת, זיהוי מוקדם של הטרמיטים ולאחר מכן הדברה אפקטיבית הם תנאי לשיפור באיכות החיים.

הסיבה העיקרית לכך שצריך לדעת איך לבצע הדברת טרמיטים קשורה לנזקים שאותם הם עלולים לגרום. טרמיטים אוכלים את הריהוט ואת המשקופים, מסכנים את המבנה וגורמים לירידה משמעותית בערך הנכס. כמו כן, בדרך כלל מגלים את הטרמיטים רק אחרי שהם כבר גרמו נזק לבית.

כך תדעו שהגיע הזמן לבצע הדברת טרמיטים

על אף האמור לעיל, יש כמה סימני זיהוי שכדאי לשים לב אליהם אם רוצים לשפר את היעילות של הדברת טרמיטים – בין אם באופן עצמאי או על ידי גיוס בעלי מקצוע לטובת המשימה. בשביל שההדברה תהיה אפקטיבית, חשוב לדוגמא לבדוק מאחורי ספות וארונות, לראות שאין מנהרות חול שהטרמיטים הספיקו לבנות ולזכור שהם רגישים לאור השמש ולכן הדגש צריך להיות על מקומות חשוכים.

כמו כן, יש לעקוב אחר מצבורי חול קטנים בסמוך למשקופים ולנסות למצוא זוגות כנפיים שקופות בכל הבית כעדות לקיומה של מושבת טרמיטים. אם לאחר מכן מנסים לדקור את אחד המשקופים ורואים שהמברג נכנס פנימה בקלות מדי, אפשר להסיק מכך על הופעת טרמיטים בכמויות גדולות.

הדברת טרמיטים עשה זאת בעצמך

שיטות עשה זאת בעצמך מבוססות בחלקן על מניעה מראש של הופעת הטרמיטים ובחלקן על התמודדות עם המושבה הקיימת. אלו עיקרי הדברים:

א. הדברה לפני תחילת בנייה או שיפוץ – הדרך הכי יעילה להדביר טרמיטים היא לבצע את זה עוד לפני שבונים או משפצים את הבית. זה כולל ריסוס של השטח שבו עומדים לבנות את הבית, ריסוס של רצפת הבטון והחול ומעקב אחר אזורים רגישים שבהם יש מחילות שעלולות להסתיר את הטרמיטים. כמובן שחלק מחומרי הריסוס דורשים מעורבות מקצועית, אך יש גם חומרים שאותם ניתן לקנות לבד.

ב. החלפת רהיטים ומשקופים – כאן לא מדובר ממש על הדברה של טרמיטים, אלא על פעולות שאותן אפשר לעשות על מנת לנסות להרחיק אותם מהבית. בגלל שטרמיטים ניזונים מעץ, ניתן למשל להחליף משקופי עץ במשקופי אלומיניום. במקביל, כדאי לקנות רק דקים, משקופים או רהיטים מעץ שעבר חיטוי ועיקור ממזיקים. ברוב המקרים, טרמיטים לא יתקפו סוג כזה של עץ ולכן אין סכנה להתפשטות שלהם בבית.

ג. פיתיונות ג'ל – השיטה הנפוצה עבור הדברת טרמיטים עשה זאת בעצמך מבוססת על פיתיונות ג'ל. היתרון הוא שניתן להשיג פיתיונות כאלה במחיר נמוך פחות או יותר בכל חנות רלוונטית, אך החיסרון הוא שצריך קודם כל לאתר את המחילות של הטרמיטים ואת המקור שלהם. אם לא מצליחים לזהות מאיפה בדיוק הטרמיטים הגיעו, יהיה כמעט בלתי אפשרי להדביר אותם באמצעות פיתיונות כאלה.

לבסוף, צריך גם לקחת בחשבון מצב שבו לא מצליחים לבצע הדברת טרמיטים עשה זאת בעצמך. זו בעיה שכיחה מכפי שנהוג לחשוב, אך יש בעלי מקצוע שאליהם אפשר לפנות. באמצעות פנייה אל בעלי מקצוע, מגדילים משמעותית את סיכויי ההצלחה של ההתמודדות.

סובלים מטרמיטים? שבולת שרותי הדברה מתמחים בהדברת כל סוגי המזיקים משנת 1982. צוות החברה נמנים מדבירים מורשים ומנוסים וכל הדברה נעשית בפיקוח אגרונם מוסמך.