הדברה ירוקה

אם אתם מחפשים מדביר, בוודאי נתקלתם לא פעם במושג "הדברה ירוקה" או "ריסוס ירוק". אין ספק שהשם נשמע טוב, שכן אנחנו כבר יודעים שכל מה שהוא ירוק אמור לפגוע פחות בסביבה ובאיכותה, אבל איך הדברה, שבמהותה פוגעת בסביבה, יכולה להיות ירוקה? האם יש אמת בפרסום? התשובה הברורה והמיידית היא שבהחלט כן. אם אתם רוצים להבין יותר לעומק במה מדובר ואיך זה עובד, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלפניכם.

מהי, בעצם, הדברה ירוקה?

מדובר בשיטה המאפשרת לבצע הרחקת מזיקים באמצעות חומרים שאינם מזיקים לבני אדם, לחיות מחמד ולצמחייה. חומרים אלה פוגעים רק במזיקים אותם נועדו להשמיד, והם בהחלט מסוגלים להביא לתוצאות הרצויות, היינו – מקום נקי מחרקים וממזיקים. כשבוחרים בשיטת הדברה זו בוחרים נטו במיגור המזיקים, שאינו גורר אחריו שום סיכון לפגיעה בסביבה.

איך זה עובד?

ישנן מספר שיטות לביצוע הדברה ירוקה:

  • הדברה ירוקהכימיקלים על בסיס צמחי – חומרים מקבוצת הפרטואידים וחומרים נוספים הם כימיקלים שמקורם בצומח והם אינם מסוכנים כמו כימיקלים סינתטיים. מדובר בחומרים המסוגלים להשמיד רק סוג מסוים של מזיקים ואשר מתפרקים במהירות. הפירוק המהיר שלהם מבטיח שהם לא יצטברו במקומות מסוימים ולא יחלחלו אל מי התהום, כך שהם לא יוכלו לפגוע בבעלי חיים ובבני אדם.

• הדברה אלקטרונית – שימוש במכשירים הפולטים גלי קול בתדרים מסוימים, הגורמים לחרקים ולמזיקים שונים שלא להתקרב לאזור.

• מלכודות פירומון – פירומון הוא חומר שחרקים מפרישים במטרה למשוך אליהם את בני המין השני. מדבירים העושים שימוש בשיטה זו יביאו עימם מלכודות ובהן פירומונים של אותו זן של חרקים שמעוניינים להדביר, ויציבו אותן בתוך המבנה. הריח ימשוך את החרקים אל המלכודת וכך ניתן יהיה להרחיקם מהמקום.

• אביזרי הדברה – הדברה ירוקה ניתן לבצע גם באמצעות אביזרים ועזרים שונים, ביניהם כלובים, מלכודות דבק או קפיץ, רשתות ועוד. אביזרים אלה אינם מביאים בדרך כלל להשמדת המזיקים, אלא מאפשרים להרחיקם מהמקום ובדרך כלל גם תורמים להפחתת מספר המזיקים המגיעים למקום.

יעילותה של הדברה ירוקה

הרבה אנשים חושבים, שמכיוון שהדברה ירוקה אינה מערבת חומרים כימיים הגורמים לתמותת המזיקים, הרי שהיא לא יעילה בעליל, אולם מחשבה זו איננה נכונה כלל. היום, אם מבצעים אותה נכון, הדברה ירוקה יכולה בהחלט להביא לאותן תוצאות שמשיגה הדברה כימית, ובזכות היתרון המשמעותי שלה – העובדה שהיא אינה פוגעת בסביבה, היא הופכת להיות מבוקשת מאוד בכל הסקטורים באוכלוסייה.

איך בוחרים מדביר?

אם גם אתם רוצים ליהנות מבית נקי מחרקים אבל גם לא להסתכן בהימצאותם של חומרים כימיים בסביבה, הדברה ירוקה היא הפתרון המושלם עבורכם. הנה לפניכם מספר פרמטרים שיסייעו לכם לבחור חברת הדברה ירוקה:

  • מומחיות – על מנת שהתוצאות תהיינה באמת טובות, חשוב לבחור חברת הדברה מומחית בתחום, אשר יש לה ניסיון רב בשימוש במינימום חומרים כימיים והשגת אזור נקי ממזיקים.
  • שיטות וחומרים – חשוב לברר עם החברה מהן שיטות הפעולה שלה ובאילו חומרים היא משתמשת, על מנת להבטיח שההדברה תהיה אפקטיבית.
  • מחיר – לא תמיד כדאי לבחור בחברה שתציע לכם את ההצעה הזולה ביותר. יכול מאוד להיות שחברה שמציעה מחיר זול מאוד עושה בעצם שימוש בחומרים כימיים שהם זולים יותר, ואז אמנן תשיגו בית נקי מחרקים, אבל גם תפגעו בסביבה ותסכנו את עצמכם ואת בני ביתכם. לכן, בדקו היטב את ההצעות, ודאו שהחומרים בהם החברה עושה שימוש הם אכן ירוקים וידידותיים לסביבה, ובחרו את ההצעה הכי טובה.

בהצלחה!