הדברה במחסנים

כל מרחב שבו נמצאים אנשים וכל מקום שבו נמצא רכוש צריך גם לעבור הדברה מקצועית באופן תקופתי

מזיקים, כשמם כן הם, הם בעלי חיים מהסוג שיוצר בעיקר נזק וחוסר נוחות לבני האדם הנמצאים בסביבתם. המזיקים יכולים להיות סוגים מגוונים של בעלי חיים, החל במקקים וכלה בחולדות, אבל המכנה המשותף בין כלל הסוגים הנפוצים של מזיקים הוא בחוסר הנוחות ובשיבוש שגרת החיים התקינה שהם גורמים. יתכן שמדובר במפגע תברואתי, כמו נמלים או מקקים, ויתכן גם שמדובר במפגע שיוצא נזקים ברכוש, כמו עכברים או טרמיטים.

בכל מקרה, איפה שיש אנשים ואיפה שיש רכוש, צריך גם לבצע הדברה באופן תקופתי. הסיבה שצריך לבצע את ההדברה בפרקי זמן קבועים יחסית ולא רק כאשר מופיעים מזיקים היא שאנחנו מעוניינים גם למנוע הופעה עתידית של מזיקים, ולא רק לטפל בבעיה לאחר שהיא מגיעה ונפגענו ממנה. כעת, חשוב להבין מה קורה כאשר אנחנו לא מבצעים את ההדברה שאנחנו צריכים לבצע – התוצאות הנגררות מכך יכולות לנוע בין סימני נשיכה על רהיטים ועד מחלות של ממש שבהן אנחנו נדבקים במגע עם מזיקים מסוימים.
בכל הנוגע למחסנים, ביצוע ההדברה הופך חשוב פי כמה.

כשאנחנו מדברים על מרחבים שמשמשים לאחסון, הדברה היא חשובה במיוחד

  • אם מנסים לחשוב על זה בצורה יבשה, הרי שלא מובן מדוע מחסן צריך לעבור הדברה בדיוק כמו בית. אחרי הכל, במחסן אף אחד לא גר ואנחנו מכניסים אליו אך ורק ציוד אישי או עסקי, או שאנחנו מנהלים אותו כמחסן להשכרה עבור אנשים אחרים. ודווקא משום כך, ביצוע ההדברה הוא חשוב פי כמה. j_250x187

    בין אם מדובר בציוד אישי שלנו, בציוד של העסק שלנו ובמיוחד אם מדובר בציוד של אנשים אחרים שמשלמים לנו על שירותי מחסן, אנחנו צריכים לוודא שהציוד הזה נמצא במצבו האיכותי ולא יאונה לו כל רע – ומזיקים יפגעו בו ויזיקו לו, מצב שאסור לנו להשלים איתו.
    בנוסף, עצם העובדה שאנחנו לא נמצאים במחסן בתדירות גבוהה, גורמת לכך שאנחנו לא תמיד נוכל לאתר את בעיית המזיקים בזמן, ולכן חשוב לבצע הדברה אחת לכמה חודשים בלי קשר.

  • סוגי המחסנים בהם צריך לבצע הדברה הם למעשה כל סוגי המחסנים. בין אם מדובר במחסן עצים שבו סכנת טרמיטים היא ממשית וקריטית, ולכן בכל מחסן עצים חשוב לבצע הדברת טרמיטים מקצועית, ובין אם מדובר במחסן סטנדרטי שבו הסכנה העיקרית היא בעיקר מקקים, עכברים ועכברושים – חשוב לבצע את ההדברה לפני שניפגע מהיעדרה.

ביצוע הדברה באופן תקופתי במחסן מונע נזקים ושומר על המחסן שלנו איכותי במיוחד

כאמור, הדגש החשוב ביותר בכל הנוגע לביצוע הדברה במחסנים הוא שעלינו לבצע אותה לא רק אחרי שאנחנו רואים מזיקים במחסן, כי אז אנחנו עשויים לפספס בעיה רצינית בגלל חוסר תשומת לב. הדברה במחסן צריך לבצע אחת לכמה חודשים בכדי לשמור על איכותו.