מניעת התרבות של מזיקים

תחזוקה נכונה של מערכות חימום מים יכולה למנוע התרבות של מזיקים. החיידקים מצטברים סביב המערכות בגלל תנאי החום הנוחים, הלחות והתאורה. יחד עם זאת, הקפדה על מספר טיפים בסיסיים יכולה למנוע את עוגמת הנפש ולחסוך נזקים:

א. אוורור – מזיקים לא יתרבו בסביבה מאווררת שבה יש סירקולציה ותנועה של אוויר. כדאי להתקין את המערכות ליד חלונות ולדאוג כל הזמן לכניסת אוויר נקי לחלל.

ב. ניקיון – חיידקים ומזיקים ניזונים מלכלוך. תחזוקה נכונה מחייבת ניקיון תקופתי ויסודי של המערכות והחלקים השונים. את הניקיון ניתן לבצע באופן עצמאי או תוך הזמנת אנשי מקצוע. הדגש הוא על ניקיון של המערכת עצמה ושל המיכלים האחראיים לחימום המים.

ג. השגחה – כדאי למנות אחראי שישגיח על מערכות חימום מים במפעלים, מוסדות או בניינים משותפים. תפקידו של האחראי הוא לטפל באופן שוטף במערכת ולדאוג לתיקון מהיר של תקלות נפוצות. בעזרת השגחה טובה ניתן גם לזהות מוקדי מזיקים וחרקים ולהזמין שירותי הדברה.

הדברה נכונה של מערכות חימום חימום

140267534

לא תמיד הדברה כימית היא פתרון טוב עבור מניעת התרבות של מזיקים סביב מערכות חימום מים. הסיבה לכך היא שההדברה מכילה חומרים כימיים שעלולים לחדור לתוך המים ולזהם אותם. עדיף להשתמש בהדברה ירוקה או לוודא שימוש בחומרים שאינם מזהמים את המים ואת איכות הסביבה. ניתן להתייעץ עם מדביר מקצועי, לקבל הצעת מחיר מסודרת ולהגיע למקום כדי לבדוק את הגורמים להתרבות מזיקים.

שילוב בין מניעה, תחזוקה והדברה יצמצם משמעותית את כמות המזיקים והחיידקים במערכות מים שונות. מערכות חימום זקוקות לתחזוקה שוטפת כדי להימנע מבלאי ושחיקה ויש גם משמעות לטיפול שמתבצע על ידי אנשי מקצוע. כדאי לקבל המלצות על חברות שעוסקות בתחום ולשים לב לאוורור.

רוב המערכות נמצאות בדרך כלל בתוך חדרי הסקה, מה שמקל על תחזוקה משותפת וטיפול לטובת המפעל או הבניין המשותף. בכל מקרה, הדברה סביב המערכת היא מוצא אחרון שבו משתמשים רק אם שאר השיטות לא השיגו את המטרה.