ריסוס תיקנים והדברת מקקים קטנים בבית

הדברת מקקים קטנים בבית

כולנו נבהלים מהג'וקים הגדולים שמדי פעם צצים מאחורי הספה, אבל גם מקקים קטנים מסוגלים לעורר את אימתנו. הג'וקים האלה הגיעו אלינו היישר מארצות אירופה וידועים בקרב חברות ההדברה בתור "התיקן הגרמני".

מקקים קטנים – צרות גדולות

תיקן גרמני מצויג'וקים מסוג התיקן הגרמני הם מקקים קטנים הידועים ביכולתם המהירה (ויש מי שיגיד המבהילה) להתרבות. בבגרותם גודלם אינו עולה על 15 מ"מ. אך למרות גודלם הזעיר שנראה בלתי מאיים, הרי שמדובר במזיק טורדני. גודלו מהווה יתרון עבורו: הוא מסוגל להיכנס למקומות שאליהם הגישה צרה וצפופה, להטיל שם עשרות ביצים ולהסתדר ללא קושי זמן רב. יש לציין שתיקנים אלה מסתגלים באופן במהירות לחומרי הדברה, עובדה המאפשרת להם יכולת קיום והישרדות מרשימה שמקשה לעתים להדביר אותם.

מקרה אמיתי שנחרט בזיכרונם של המדבירים

המקרה הידוע ביותר של תיקן גרמני התחולל ב- 1979, שבו ניידת הגיעה לאחד הבתים במדינת ניו יורק לאחר שהשכן הזעיק ניידת כיוון שהכלבים של שכניו לא הפסיקו לנבוח. השוטרים נחרדו לראות נחיל ג'וקים זורם מבעד לחלומות בית הפרברים הציורי, המתפתל לאורך החצר והעצים, וממשיך כגלים לעבר הכביש. כל פיסת שטח קטנה כוסתה על ידי אותם מקקים קטנים, שזחלו על פני האנשים והכלבים שעמדו בדרכם. זוהי פלישת הג'וקים הביתית הגדולה ביותר שאי פעם תועדה. מאז הפכו המקקים הקטנים לאויב מס' 1, שנוא ליבם, של המדבירים.

איפה הג'וקים חיים?

נוכחות מקקים קטנים אינה מעידה בהכרח על הזנחת מבנה המגורים, אך בהחלט ניתן להבחין בהם בסביבה שבה קיימים תנאים המתאימים להישרדותו. הם נמשכים למטבחים, לחדרי שירותים, לחדרי רחצה ולספריות, ואין זה מראה יוצא דופן להבחין בהם בעיקר במקומות אלה.

כיצד ניתן לטפל בבעיה?

במקרים של נגעים קטנים עד בינוניים ניתן להילחם במקקים הקטנים באמצעות הדברה ירוקה. אך במידה והתופעה נמשכת לעתים אין ברירה וחייבים להשתמש בריסוס המכיל חומרים כימיים. עם זאת, חשוב לוודא מראש שמדובר בחומרים בעלי רמת רעילות נמוכה לבני אדם, ולאוורר את הבית בתום ההדברה. רק כך תוכלו למגר את התופעה.

האם ניתן למנוע וכיצד?

במידה ונתקלתם במקקים קטנים, בביצים שלהם או בגופותיהם, ייתכן שכבר נדבקתם בתופעה. עליכם לטפל בבעיה בהקדם האפשרי, על מנת למנוע התפשטות של תיקנים בכל רחבי הבית. רצוי מאוד להקדים תרופה למכה. באופן כללי כדאי לאחסן מזון בקופסאות שסגורות באופן הרמטי, לשטוף את כלי האוכל שלכם מיד לאחר שסיימתם לאכול, לסגור את האשפה בשקיות אשפה אטומות ומדי יום ביומו לרוקן את הפח. כמו כן, מאוד חשוב לאטום חריצים בחדרי הרחצה, השירותים והמטבחים, לנקות את הכיורים שבבית ולאטום אותם במהלך השעות שאתם מחוץ לבית עם פקק או להניח רשת סינון עליהם.

Leave a Comment