מגוון של חומרי ריסוס

חומרי ריסוס וההדברה הנפוצים ביותר

חומרי ריסוסלכל אורך ההיסטוריה ניסו בני האדם להתמודד עם מכרסמים ומזיקים שונים. יחד עם זאת, רק לאחרונה החלו להצטרף אל רשימת חומרי ריסוס מרכיבים חדשים, אשר משדרגים את אופן פעולת ההדברה, ומייעלים את התוצאות. כיום ניתן לבחור מבין חומרי ריסוס, שלכל אחד מהם מאפיינים אחרים. חלק מהחומרים מתאימים לשימוש ביתי בלבד, לעומת אחרים, המיועדים לענפי התעשייה והמסחר. נוכחות של מדביר מקצועי היא חלק בלתי נפרד מהצלחת ההדברה, וזאת בשל ההיכרות שלו עם החומרים והתכונות שלהם.

אך מה הם המרכיבים הנפוצים ביותר, מהן הסכנות המלוות אותם, ואילו יתרונות הם מציעים בקטילת מקקים?

חומרים כימיים

האמצעים הנפוצים, אותם ניתן לרכוש באופן עצמאי, מבוססים על חומרים כימיים ובעיקר על DTT. חומרים אלו מגיעים במיכלים גדולים וקטנים, הם יעילים לטווח הקצר, ואינם מהווים אמצעי הרחקה מפני מכרסמים גדולים. ניתן להסתפק בחומרים הכימיים לצורך הדברת פינות מסוימות ברחבי הבית, ולמנוע כניסה של נמלים, אך הם מלווים בלא מעט חששות.

בין היתר, הדברה עם חומרים כימיים, אשר מתבצעת באופן עצמאי מסכנת את הילדים הקטנים. החומרים הכימיים עלולים גם לפגוע במזון, להשאיר סימנים, להזיק לריהוט, וליצור תחושה לא נעימה ברחבי הבית. ריסוס מן הסוג הזה נחשב מיושן ולא תמיד יעיל. יתרה על כך, חלק גדול מהמקקים והמזיקים פיתח יכולת התגוננות מול חומרי ההדברה הכימיים, ואינו מגיב אליהם.

היתרונות של הדברה אקולוגית

חומרים נפוצים ביותר בקרב אנשי מקצוע עשויים מצמחים שונים, ונקראים הדברה אקולוגית. הדברה זו גודעת את בעיית המזיקים מהשורש, מונעת התרבות שלהם, ואף מפחיתה את הפגיעה באיכות הסביבה.

חומרי השמדת חרקים שנחשבים ירוקים, אינם מזיקים לבני האדם, ולכן הם אידיאלים עבור בתים פרטיים. בהדברה אקולוגית הדגש המרכזי הוא על חומרים טבעיים בלבד: כלבים, חתולים וחיות מחמד אחרות אינם נפגעים מההדברה האקולוגית, אשר מצליחה להשיג תוצאות מרשימות.

בעת שימוש בהדברה אקולוגית לא נשקפת סכנה לבני האדם. אפשר לפזר את חומרי הריסוס ואת ההדברה האקולוגית בכל רחבי הבית, כולל חדרי הילדים, הסלון והמטבח. החומרים הטבעיים שומרים על האיזון של הטבע, ומתאימים למי שמעוניין לשמור על הדברה הומאנית.
לסיכום, אפשר למנות את היתרונות של ההדברה האקולוגית בהשוואה לכימיקלים אחרים:

א. אידיאלי למשפחות – הדברה אקולוגית מיועדת לבתים קטנים וגדולים, אין חשש לפגיעה בבעלי חיים, וההרחקה של המזיקים היא מוחלטת.

ב. מקצועיות – חברות מנוסות, המשתמשות בתקנים המבוססים על הדברה אקולוגית, מגלות חדשנות. על מנת לבצע הדברה יעילה יש לזהות את סוג הרעל המתאים ולהשתמש בו במקומות הנכונים.

ג. מגוון שירותים – מלבד הרחקת מזיקים ומקקים ניתן לקבל מגוון גדול של שירותים, המתבססים על הדברה אורגנית, כגון לכידת נחשים, סילוק חולדות, מיגור פרעושים.