מקקים בביוב

הרחקת מקקים מהבית מתחילה בביוב

מקקים בביוברבים תוהים על הקשר בין מקקים לביוב. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק הסביבה או מזג האוויר תורמים להתרבותם. למרות שקיים קשר ישיר בין טמפרטורות גבוהות להימצאות מזיקים בתוך הבית, בחצר, במרפסת או בגינה, ישנם גם אלמנטים חשובים אותם כדאי לקחת בחשבון.

ראשית, חשוב להבין כי הרחקת ג'וקים מהבית דורשת עבודה יסודית. ריסוס עם חומרים כימיים מסורתיים, ניקיון באקונומיקה או סתימת פתחים אינם מספיקים לצורך השגת המטרה. פעולות אלו יעילות לתחזוקה שוטפת של הבית, אך הן לא מסוגלות להתמודד עם כמות גדולה של מזיקים, מכרסמים, נמלים, תיקנים ומקקים אחרים בחודשי הקיץ. שנית, הדברה יעילה צריכה להתבצע בצורה מקצועית.

צנרת השופכין זה בית גידול טבעי למקקים

אי אפשר לספר על הקשר בין מקקים לביוב מבלי לציין את הפעולות אותן מבצעים אנשי מקצוע. הם היחידים אשר יכולים לזהות את סביבית המחיה הטבעית שלהם, להרחיק אותם מאיזורים מסוימים, ולגרום להם לנטוש את הבית.

אנשי מקצוע הבקיאים בתחום ההדברה מגיעים אל הלקוח, ובודקים בשלב הראשון את האינסטלציה. פתיחת סתימות, שאיבת בורות שומן או שאיבת הצפות ממקלטים יכולים גם הם לעזור בניקוי כללי ויסודי. לאחר מכן קל יותר למצוא מזיקים ולהשמיד אותם. פעולת הניקוי היא הבסיס להדברה נכונה ולהרחקת המקקים מהבית.

הסיבות המספרות על הקשר בין חרקים למקומות טחובים

הביוב הוא קרקע פורה לחרקים וזאת בשל מספר סיבות:

א. לחות – בתוכו מתקיימים תנאים אידיאליים לגידול מקקים. הלחות עוזרת למקקים לשמור על הטמפרטורות, מאפשרת להם לשרוד טוב יותר, ומהווה עבורם מגן מפני מזיקים.

ב. חושך – הם יכולים לחיות היטב בתוך חושך מוחלט. היות ואל הביוב לא מגיעות קרני שמש או תאורה מלאכותית, קשה לזהות בתוכו את החרקים, ולאתר אותם לצורך הדברה.

ג. לכלוך – מן הידוע הוא שהשופכין מנקז לתוכו את כל הלכלוך מהצנרת, המטבח והשירותים. מקקים שואבים את מזונם מתוך הלכלוך הזה, ולכן מבחינתם מקום זה הוא בית גידול אידיאלי.

על מנת לצמצם את תוחלת החיים שלהם בתוכו, וכך להרחיק אותם מתוך הבית יש לבצע את פעולות היסוד. לאחר שאיבות מים מזוהמים באופן  מקצועי, כדאי לעבור אל שפיכת חומרי הדברה. במהלך השפיכה נעשה שימוש בחומרים מסוכנים, לכן יש להרחיק ילדים וחיות מחמד מהאיזור.

חשוב להזמין את אנשי המקצוע לביצוע ההדברה כאשר המשפחה לא בבית, להיערך לכך מראש, ולהזהיר את הגורמים הרלוונטיים. מלבד השאיבה ושפיכת חומרי ההדברה, מאוד מומלץ לאתר סתימות בצנרת במהירות. איתור בזמן הנכון מונע החמרה של המצב, וריבוי מקקים בתוך איזורים נסתרים.

אף אחד לא רוצה לחשוב על כך שבתוך הביוב ישנם מאות מזיקים המסתובבים חופשי. לצערם של בעלי הדירות, זהו המצב ולכן חשוב להתמודד איתו בצורה מושכלת, ובעזרת הכלים המתאימים.

המאמר נכתב ע"י א-א-ר שירותי ביוב – מומחים שאיבות,סתימות ופתיחת קווי ביוב.