הדברת מזיקים

שירותי הדברת מזיקים יכולים להתאים גם לאנשים פרטיים, גם לבתי עסק ומשרדים וגם לחברות אחזקה או נציגים של מוסדות ציבור. אבל מה ההבדל בין שיטות ההדברה ואיך בוחרים ביניהן? הנה כל התשובות

בחירה נכונה של שירותי הדברת מזיקים מתחילה בהגדרת צרכים וסדר עדיפויות. מטבע הדברים, אי אפשר להתמודד עם כל סוגי המזיקים בעת ובעונה אחת. בשביל להשיג את היתרונות של ההדברה, יש צורך להגדיר את סוג החרקים ואת האופן שבו רוצים להתמודד איתם. אם לא יודעים אפילו האם מדובר על חרקים, מזיקים, מעופפים, מכרסמים וכן הלאה, הפתרון היחיד יהיה להתייעץ עם בעלי מקצוע.

גם הגדרת התקציב משחקת תפקיד בכל הנוגע לבחירת שירותי הדברה. כיום יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין שירותי הדברה שונים, אך לא בהכרח המחיר הכי יקר מייצג את השירות הכי טוב. בפועל, יכול להיות שמחיר גבוה יהיה תוצאה של דחיפות מצד הלקוח או של תקופה עמוסה כמו למשל תחילת הקיץ. אז כדי להזמין שירות טוב וברמה גבוהה, כדאי להגדיר את התקציב מראש.

איך מתבצעים שירותי הדברה?

שירותי הדברה מתאימים למגוון רחב של סוגי מזיקים וזה גם היתרון שלהם. אבל במקביל, רואים למשל שיש הבדל בין האופן שבו מבצעים הדברה בכל אחד מהמקומות הבאים:

א. בתים פרטיים ודירות – הדבר החשוב ביותר בשירותי הדברת מזיקים שמיועדים עבור בתים פרטיים ודירות הוא הגנה על הילדים ועל חיות המחמד. אז כדי להשיג הגנה כזו בלי להתפשר על האפקטיביות של ההדברה, בוחרים בקפידה את החומרים המתאימים. אם בוחרים את החומרים

המתאימים, אפשר כיום להדביר גם בתים פרטיים עם תינוקות בלי שום חשש ובלי לפגוש מזיקים נוספים בטווח הנראה לעין.

ב. משרדים, בתי עסק וחברות אחזקה – גם בסקטור העסקי והמסחרי משתמשים בשירותים שונים של הדברת מזיקים. כאן הדגש הוא על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה כדי לעמוד בתקנים של רגולציה, אבל גם על שעות פעילות נוחות שלא יפגעו בקבלת הקהל של הלקוחות. אז כדי לבצע שירותי הדברה עבור לקוחות בסקטור הזה, פונים על חברה גדולה ומוכרת עם צוות עובדים מיומן.

ג. מוסדות ציבור – אי אפשר לדבר על שירות של הדברת מזיקים בלי להזכיר עיריות מקומיות, נציגים של מוסדות ציבור, גופי תברואה ועוד. בכל אחד מהגופים האלה, משתמשים בשירות של הדברת מזיקים על מנת להרחיק אותם מהמרחב הציבורי. אז כדי להתמודד בהצלחה עם המשימה הזו, יש צורך לשלב בין שיטות הדברה מסורתיות ומתקדמות.

הבדלים בין שירותי הדברה

הדרך הנכונה לבחור שירותי הדברה עוברת בהיכרות עם ההבדלים בין השיטות הקיימות. עד לפני מספר שנים היה אפשר לבצע הדברה רק עם חומרים כימיים, אבל כיום זה לא ככה. האפשרויות הרבה יותר מגוונות ויש כלים שמאפשרים הרחקת מזיקים, חרקים ומעופפים גם לתקופה של כמה שנים ברצף.

על קצה המזלג, ניתן למשל להזכיר את ההבדל בין שיטת הדברה עם חומרים כימיים לבין הדברה אקולוגית שבה משתמשים בחומרים שלא פוגעים באיכות הסביבה. חוץ מזה, יש גם הדברה אלקטרונית שמבוססת על שימוש במכשירים שמרחיקים את המזיקים בלי להשמיד אותם והדברה ביולוגית שבה מפזרים בעלי חיים מסוימים שידבירו בעלי חיים אחרים.

בסופו של דבר, הדברה היא תחום רחב מאוד שכולל בתוכו גם מגוון גדול של לקוחות. בשביל לבחור שירות כזה ברמה גבוהה, צריך לבדוק מי מספק אותו. לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולברר לגבי מחיר או זמינות.