מה מושך ג'וקים?

בחירה נכונה של שירותי הדברה מחייבת להכיר את ההרגלים של החרקים השונים ובהם ג'וקים. אז מה הם אוכלים, איפה מוצאים אותם ואיך מונעים נוכחות של תיקנים בבית? הנה כל התשובות

מה ג'וקים אוכלים?

תיקנים ניזונים פחות או יותר מכל סוגי שאריות המזון. בין אם מזמינים שירות מקצועי של הדברה בתל אביב או בערים אחרות בישראל, הדבר הכי חשוב הוא להרחיק את מקורות המזון ממקומות המחיה. אם עושים את זה, ניתן למנוע את הנוכחות של התיקנים באזורים שונים ברחבי הבית. יתרה על כך, כדאי לדעת שהתיקנים יכולים לצרוך את שאריות המזון רק אם הוא פתוח – לכן צריך לסגור היטב את שאריות האוכל והפחים.

איפה התיקנים נמצאים?

כל מה שמושך תיקנים משפיע על איכות החיים של בעלי בתים ודירות. בהקשר הזה, חשוב לדעת לא רק מה מושך ג'וקים אלא גם איפה נוח להם להיות. על קצה המזלג, ניתן למצוא באחוזים גבוהים תיקנים במקומות קרירים וחשוכים. מטבע הדברים, זו גם הסיבה לכך שאנו בדרך כלל נמצא סוגים שונים של תיקנים מתחת לכיור או במחסן.

האם יש הבדלים בין סוגי תיקנים?

אחד התפקידים החשובים של בעלי מקצוע שמציעים שירותי הדברה בתל אביב או בערים אחרות בישראל הוא לזהות את סוג החרק שאיתו הם אמורים להתמודד. ספציפית עם תיקנים זו עלולה להיות משימה קשה מאוד, כי בישראל יש לפחות שני תיקנים נפוצים מסוג תיקן אמריקאי ותיקן גרמני. לשם השוואה, בכל העולם יש כ-4-5 סוגי תיקנים נפוצים שרלוונטיים באזורי מחיה. אז אם רוצים למנוע את הנוכחות שלהם, צריך לבדוק מראש באיזה סוג של תיקנים מדובר.

איך מדבירים תיקנים?

הדברת תיקנים צריכה להתבצע בד בבד עם צעדי מנע. בשלב הראשון, אפשר להשתמש בסוגים שונים של חומרי הדברה כימיים על מנת לחסל את התיקנים מהר. בשלב השני, ניתן לבצע פעולות מנע בסיסיות כגון ניקיון יסודי של אזורים עם שאריות מזון. בשלב השלישי, אפשר לפזר ברחבי הבית מלכודות חרקים ומוצרי הדברה נוספים. כמו כן, רצוי להתייעץ לפחות אחת לשנה עם חברת הדברה כדי לתאם שירות יסודי יותר.

איך מעלימים גישה למזון?

תיקנים מכל סוג זקוקים למזון, מים ומחסה. בהקשר הזה, השאלה המתבקשת היא כיצד אפשר להעלים גישה למזון בבית שחיים בו ילדים ופעוטות. הפתרון הוא כמו תמיד לשמור על ניקיון ועל היגיינה, להראות דוגמא אישית ולהעדיף פח עם מכסה על פני פחים רגילים. כמו כן, רצוי בעיקר להעלים את הגישה למזון בשעות החושך – כי הג'וקים הם חיות לילה. כדי לעשות את זה, עדיף לוותר על השארת כלים מלוכלכים בכיור ולהקפיד על פינוי של הפח מדי ערב.

איך מייבשים מים?

שאלה לא פחות רלוונטית היא כיצד ניתן לייבש את מקורות המים של התיקנים. היות והמטרה היא לצמצם ככל האפשר את התנאים שבהם התיקנים חיים, צריך לעשות את זה פחות או יותר עם כל מקור מים שיש בבית. ראשית, חשוב לייבש היטב את הסמרטוט שבו משתמשים כדי לנקות את הכיור. שנית, צריך לשים לב שאין טפטופי מים מהברז או מקורות מים שנובעים מנזילות. במקרים כאלה, צריך להזמין גם שירותי הדברה וגם חברת אינסטלציה.

כמה עולה להזמין הדברה?

הזמנת שירותי הדברה מתומחרת לפי האזור הגיאוגרפי ולפי הזמינות המבוקשת על ידי הלקוחות. אם רוצים להיפטר מהתיקנים לצמיתות, יכול להיות שהדרך לעשות את זה תהיה להשוות מחירים ולהתייעץ עם בעלי מקצוע.