ריסוס קרדית אבק הבית

יש לכם אבק בבית? מתעטשים? מה הפתרון?

קרדית אבק הבית
קרדית אבק הבית

לפני שאתם מתחילים בריסוס נגד קרדית האבק בכל המקומות הללו, ישנם צעדי מניעה וחיסול שכדאי לבצע. הברור מאליהם הוא טיפול טוב יותר בניקיון הבית, למניעת יצירת מצבורי אבק. כדאי להשקיע גם בניקוי שטיחים וריפודים מעת לעת, באמצעות חברת ניקיון מקצועית. אוורור שמיכות בשמש יכול לעזור, וכך גם שאיבה מאוד חזקה וממוקדת. עשיתם את כל אלו? עתה ניתן להמשיך אל חומרי ריסוס נגד קרדית האבק לשימוש ביתי – ישנם חומרי הדברה שכאלו המיועדים ספציפית למשטחים שונים כמו שטיחים. קנו רק תכשירים מחברה ידועה המיועדים למטרה זו!

אפשר, כמובן, לפנות לחברת הדברה מקצועית לביצוע ריסוס נגד קרדית האבק בכל המקומות המיועדים לפורענות בבית, במיוחד אם אתם סובלים מאלרגיות קשות. במקרים כאלו, כדאי גם לשקול להחליף את הכריות והמזרנים לכאלו העשויים מחומרים אנטי-אלרגניים, הדוחים את קרדית האבק.

לפני שמזמינים ריסוס נגד קרדית האבק,  היכן הכל מתחיל

אז איפה חיה קרדית האבק? היא מצויה בעיקר במישור החוף, היכן שיש לה חום ולחות כפי שהיא אוהבת. כמו כן, כמשתמע משמה, היא נמשכת לאבק, ולכן מצויה בדרך כלל על מיטות וספות (שמספקות לה גם חום), מזרנים, בגדים ושמיכות, שטיחים ועוד. המזון שלה הוא תאי עור מתים שנשרו, מה שמסביר מדוע היא נוהגת להסתובב במיטות ובמזרנים, כמו גם בשטיח הביתי.

אנחנו לא מסוגלים לראות אותה. לרוב כלל לא מודעים שהיא שם, מתחבאת בשטיחים, במזרן, בריפודי הספות. אבל אם קוללנו באלרגיה אליה, החיים בבית יהפכו לסיוט בגללה. לפני שאתם שולפים את מיכל הריסוס, הכירו את קרדית אבק הבית.

למרות שאנחנו בדרך כלל חושבים על מזיקים בבית כעל יצורים מגעילים למראה, כגון חולדות ומקקים, הצרות יכולות להופיע גם בגלל הקטנים שבשוכני הבית – כל כך קטנים שאנו אפילו לא מסוגלים לראותם ללא מיקרוסקופ. אלו הם גם לא מזיקים מהזן הקטן אך עוקץ, כמו הקרציות והפרעושים. קרדית האבק אינה עוקצת, לא מוצצת דם, וכלל אינה מתעניינת בבני האדם שסביבה.

אם כך, תשאלו, מדוע אנו בכל זאת זקוקים לריסוס נגד קרדית האבק בבית? התשובה טמונה באלרגנים – גורמים המעוררים אלרגיה. קרדית האבק מעוררת תופעות אלרגניות שונות אצל כחמישית מהאוכלוסייה. ליתר דיוק, אלו לא היצורים עצמם המעוררים את האלרגיות אצל בני האדם, כי אם הגללים העוד יותר מיקרוסקופיים שהם משאירים מאחוריהם, היישר באזור המחייה שלנו. עובדת היותם כה זעירים, כמו חלקיקי אבק, גורמת לכך שהם מתעופפים סביבנו בכל משב קל, ומציתים את האלרגיות שלנו. התגובות האלרגיות הנגרמות בגלל מזיק זה משתנות בין נזלת, עיניים נפוחות, התעטשות, בעיות נשימה וכו' – אם אתם סובלים מאלו בבית, ייתכן שזו הסיבה וכדאי לשקול ריסוס נגד קרדית האבק, כמו גם טיפול הדוק יותר בבעיית האבק בביתכם.

Leave a Comment