הדברת עכברים

שיטות הדברת עכברים

מכרסמיםאמנם קיימות שיטות הדברה קונבנציונליות המבוססות על פיזור רעלים ברחבי הגינה, בבית או בחצר, אבל מאחר ומדובר בשיטות שעשויות להזיק מאוד לבעלי חיים אחרים ואפילו לבני האדם, המגמה כיום היא לבחור דווקא בשיטות הדברה ידידותיות יותר לסביבה.

ההדברה הירוקה – חתולים – החתולים מיטיבים לתפוס עכברים. יש להם אינסטינקטים טובים והם מסוגלים לארוב לעכבר, לתפוס אותו וכן לנעוץ בו את ציפורניהם ואת שיניהם עד שהוא יחוסל. חתולים שאומצו על ידי בעלי דירות גן מדי פעם נוהגים לתפוס עכברים, להרוג אותם ולהביא בגאווה את גופתם לבעליהם. אין זה מעשה נדיר כלל וכלל. חתולים יעילים גם בלכידת נחשים.

במקום ריסוס הדברה באמצעות מלכודות – קיימות בשוק מגוון רחב של מלכודות ללכידת עכברים. בעבר היה מלכודות דבק, אם כי כיום הן פחות נפוצות. ישנן "מלכודות קפיץ", שברגע שהעכבר עולה על המלכודת הקפיץ משתחרר ומוט הברזל לוכד את העכבר. קיימות גם "מלכודות שיניים" שברגע שהעכבר נעמד עליהן, הן סוגרות עליו. הסוג ההומאני ביותר של המלכודות הן הסוג שבו העכבר לא נפגע בכלל. הוא רק נלכד בתוך כלוב לכידה מיוחד, והמדביר לוקח אותו לטבע ומשחרר אותו לחופשי.

שימוש בחומרי ריסוס שאינם רעילים לבני האדם – ישנם חומרי ריסוס שניתן לרסס בבית, בגינה ובחצר, שאינם מסוכנים לבני האדם. חומרים אלה רעילים אך ורק למכרסמים קטנים, כמו עכברים וחולדות. הריסוס מתבצע על ידי חברת הדברה מוסמכת.

הדברה אלקטרונית – ישנן מכשירים אשר משמיעים רעשים בתדרים גבוהים אשר יכולים להרחיק מביתכם עכברים וכן מזיקים נוספים. התדר הזה אינו נשמח על ידי בני האדם ומדובר באחת השיטות המבוקשות ביותר.

אודות הדברת עכברים

אמנם אחת הדמויות האהובות על כולנו היא מיקי מאוס, אבל בחיי היומיום רובנו לא היו שמחים להיפגש עם אחד המכרסמים הנפוצים ביותר, הלוא הוא העכבר. במאמר זה נסקור כמה שיטות להדברת עכברים.
הם קטנים ומהירים, וברגע שהם נכנסים לחיינו הם מהווים מטרד שמפר את שלוותנו. העכבר הוא אחד המכרסמים השכיחים ביותר בארצנו. הוא עלולים להיכנס לביתנו ולגרום לנזק משמעותי ברכושנו, ואם זה לא מספיק, הוא גם עלול לנשוך אותנו ולפגוע בבריאותנו.
העכברים הם האויבים המושבעים של כל מי שעוסק בענף החקלאות, אך לא רק. הם נמצאים בכל מקום: בפחי אשפה, בסדקים בקירות, בביוב ובמחסנים ובאמצעות שיניהם החזקות הם יכולים לכרסם את דרכם למטבח, לארונות הבגדים או לכל מקום שרק יבחרו.
אם ראיתם סימנים של כרסום בביתכם או בגינתכם, שמעתם "ציוצים" או נתקלתם בחתיכות שחורות קטנות בארונות או במגירות (גללי צואה), כנראה שיש לכם עכבר בביתכם. העכברים נוטים להתרבות במהירות. תקופת ההיריון נמשכת כחודש, בכל לידה מגיחים 5 עד 8 גורים לעולם. לאחר שישה ימים בלבד, הנקבה יכולה להיכנס שוב להיריון. מעבר לכך

Leave a Comment