תיקן גרמני

מהו התיקן הגרמני?

התיקן הגרמני הוא סוג של מקק (ג'וק בשפת העם), קטן יותר מעמיתו התיקן האמריקני (הג'וק שאנו רואים בדרך כלל אצלנו בבתים) וצבעו חום כהה או כמעט שחור. סימן הזיהוי הייחודי שלו הוא 2 פסים מקבילים שניתן לראות מהראש ועד לבסיס הכנפיים שלו. מדובר במזיק בעייתי במיוחד שכן הוא פעיל כל השנה ולא רק בחודי הקיץ החמים. נפוץ לראות את התיקן הגרמני בעיקר (אך לא רק) בבתי עסק של מזון, מסעדות, משרדים, מפעלים ומדי פעם גם בבתים פרטיים.

תיקן גרמני מצויהתיקן הגרמני מתרבה במהירות רבה ולכן עושה חיים קשים למדבירים, גם המקצועיים ביותר. בנוסף, בגלל גודלו הקטן הוא יכול להתחבא בצורה יעילה יותר בהשוואה לתיקן האמריקני, ויכול לצוץ מכל חריץ או סדק שיש לנו בבית, אפילו מהקטנים ביותר.

איך מדבירים תיקן גרמני?

השיטה היעילה ביותר למיגור התופעה של התיקן הגרמני (לפחות לכמה חודשים) היא שילוב של ריסוס עבור התיקנים הבוגרים וטיפול בג'ל או אבקה מיוחדת עבור הדברה של התיקנים שעתידים לבקוע מביציהם. הג'ל המיוחד מושך את התיקן הגרמני ממקומות המסתור שלו וכך גם מחסל אותו בזריזות.
במידה וזיהיתם תיקן גרמני בבית או במקום העבודה, יש לקרוא מיידית למדביר מקצועי בלבד שיידע להתאים את סוג ההדברה למזיק הספציפי והכה בעייתי הזה.

מספר טיפים לבחירה של מדביר מקצועי

הדברה היא אחת מהפעולות הבסיסיות הדרושות לרוב אנשי המגזר הפרטי וכן מפעלים, מוסדות חינוך, מסעדות ועסקים רבים נוספים. הדברה חייבת להיעשות על ידי מדבירים מקצועיים בלבד וחומרים המאושרים על ידי המשרד לאיכות הסביבה. הדברה ירוקה היא כזאת שמזיקה למזיקים מצד אחד, אך ידידותית לאדם מצד שני. למה זה חשוב? קודם כל על מנת שלא נשאף חומרים רעילים שמזיקים לנו, במיוחד על רקע הטרגדיה שהתרחשה בירושלים בשבוע שעבר, ודבר שני – מינימום פגיעה באיכות החיים ובסדר היום שלנו.

הדברה- קהלים שונים

תמיד חשוב לברר עם המדביר מיהם הקהלים איתם הוא עובד ואילו סוגי הדברה הוא מציע:
• לקוחות פרטיים- כאן בדרך כלל מדובר על מיגור מזיקים, מכרסמים ותולעי עץ מבתים פרטיים, דירות, חדרי מדרגות, חצרות וגינות, מערכת הביוב של הבניין, חדרי האשפה, החלק החיצוני של הבית ועוד.
• לקוחות מוסדיים- כאן מדובר על הדברה מקצועית של חללים גדולים, כמו למשל פעולת ריסוס מזיקים בחנויות, מפעלים, מוסדות חינוך, סופרמרקטים, אולמות אירועים והרשימה עוד ארוכה.

בחירת חברת הדברה

בחירה של חברת הדברה צריכה להיעשות בהקפדה יתרה. הפרמטרים החשובים ביותר לבדיקה הם:
• שירותי חברה- חשוב לוודא כי החברה מספקת שירותים החיוניים לכם. יש חברות שמספקות הדברה רק ללקוחות פרטיים ויש כאלו שמספקות שירותים אך ורק למגזר העסקי והמוסדי. בנוסף, יש לוודא כי מדובר על אותו סוג שירות המתאים ללקוח, אם מדובר על מדבירי מזיקים, מכרסמים, טרמיטים ועוד.
• ניסיון- יש לוודא כי לאותו מדביר שאמור להגיע אליכם יש ניסיון רב בסוג ההדברה המתאים לכם. כל מדביר חייב ברישיון לעסוק בתחום.
• היתרים- יש לוודא כי המדביר יכול להציג בפניכם רישיון הדברה. תמיד יש לוודא כי הרישיון בתוקף, שכן מדבירים חייבים לחדש את הרישיון מדי תקופה. הרישיון חייב להיות מטעם המשרד להגנת הסביבה של מדינת ישראל.
• עלויות ואחריות- חשוב לוודא כי העלות לפעולת הריסוס והמיגור אכן מתאימה ללקוח וכי המדביר יכול לספק אחריות על ההדברה לתקופה של מינימום שלושה חודשים.

לסיכום, מזיקים, מכרסמים ושאר מרעין יכולים לסכן את הבריאות שלנו, של הילדים שלנו, של העובדים והלקוחות. לכן, חשוב מאוד לפנות אל מדביר מקצועי כמו חברת אגרנט ארנון שיכול למגר את התופעה ברגע הראשון בו מאתרים אותה.

Leave a Comment